DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„Super GP2” töltené fel az F1-es mezőnyt?

Újabb vad ötlet merült fel a Brazil Nagydíj hétvégéjén a mezőny létszámának megőrzésére. Bernie Ecclestone felvázolta azon tervét, hogy továbbfejlesztett GP2-es autókat hozzon a Formula-1-be.

A költségcsökkentés, a privát csapatok megmentése és a motorok helyzete jelenti az F1 politikai szálainak fő csapásirányát az elmúlt hetekben, ezen tényezők összefonódásával pedig az elsőszámú kérdést az jelenti, hogyan lehetne élhetővé, hosszú távon financiálisan fenntarthatóvá tenni a sportot, mielőtt komolyabb krízis csapna le a mezőny végére.

Dppi_03313011_031



Egyelőre csak javaslatokkal dobálóznak a nagy és a kis csapatok, amelyeknek nézőpontjai szinte alig közeledtek egymáshoz: Háromautós istállók? Ügyfélcsapatok? A bevételek újraelosztása? Minden elgondolás mellett szólnak ellenérvek is valamelyik oldalról. Ezek után talán már nem is meglepő, hogy Bernie Ecclestone egy mindezeknél merészebb felvetéssel állt elő Interlagosban, amit „Super GP2” néven emlegetnek.

Eszerint a mezőny fele, a tehetősebb csapatok továbbra is megmaradnának konstruktőrnek, a kisebb istállóknak viszont nem kellene saját autót építeniük, hanem a GP2-esekhez hasonló, továbbfejlesztett egyenautókat kapnának, és ezekkel állnának ki a nagyok ellen az F1-es mezőnyben.

Ezáltal a kisebb csapatok jóval alacsonyabb költségvetéssel működnének, ám egyúttal elveszítenék konstruktőri státuszukat, azaz identitásuk egy részét. Természetesen a három jelenleg érintett csapat, a Lotus, a Force India és a Sauber nem fogadta kitörő örömmel Ecclestone ezen felvetését.

„Felmerült egy alternatíva, aminek a neve Super GP2” - mondta a Force India részéről Robert Fernley. „Ezek az autók hasonlóak lennének a GP2-esekhez, ám feljavított motorral rendelkeznének. Ez is abba az egyértelmű irányba mutat, hogy a sport tulajdonosai azt szeretnék, ha öt konstruktőr csapat és öt ügyfélcsapat legyen a mezőnyben. Szerintük ez lenne a helyes út.”

Nem csak a Force India helyettes csapatvezetője gondolja úgy, hogy a vezetőségben szeretnének megszabadulni a kisebb istállóktól - hasonló aggodalmát fejezte ki a napokban a Saubert irányító Monisha Kaltenborn is. A végső megoldáshoz mindenesetre továbbra sem kerültünk közelebb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: