DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Verstappen utcai pályát tanulni megy Makaóba

A makaói F3-as verseny a formulaautózás világában az egyik legrangosabb és leghíresebb F1 alatti megmérettetés, és bár a Toro Rosso 2015-re szerződtetett pilótájának, Max Verstapennek jövője szempontjából már nincs jelentősége az említett versenyen való indulásnak, ő mindenképp ott akar lenni a legendás helyszínen.



A 17 éves holland jövőre a sorozat történetének legfiatalabb versenyzőjeként fog debütálni az F1-ben, így nyilvánvaló, hogy az idei hátralevő részében elsősorban már a 2015-ös év kihívásaira próbálja meg minél jobban felkészíteni magát. Ilyen szempontból a legnagyobb jelentőséggel nyilvánvalóan az F1-es autóban eltöltött kilométerek bírnak, és a fiatal holland idén még három pénteken vezetheti F1-es nagydíjhétvége keretében a Toro Rosso idei modelljét: legközelebb éppen ezen a hétvégén, Austinban.

A korábban szintén az F1-ben szereplő Jos Verstappen fia idén a 3. helyen zárta az F3-as Európa-bajnokságot, és úgy érzi, a makaói hétvégén olyan tapasztalatokat szerezhet, amelyek későbbi F1-es pályafutása során is hasznára válnak majd, ezért – na meg persze az élmény miatt – is lesz ott a november 13-16-i között megrendezendő versenyhétvégén.

„Mindig is az volt a terv, hogy indulunk Makaóban, és az F1-es pilótaülésemet is az F3-ban elért eredményeimnek köszönhetem, úgyhogy nem kérdés, hogy végig kell csinálnunk úgy a szezont, ahogy elterveztük. Emellett a Red Bullnál is úgy vélik, tanulhatok ebből a versenyből, mert nagyon közel vannak a falak, és hát amúgy is, ki tudja, lenne-e még valaha lehetőségem Makaóban versenyezni” – idézi az Autosport magazin a fiatal holland üstököst, aki gokartversenyen ugyan már indult az ázsiai miniállamban, ám az Guia utcai pályát eddig csak videókból, illetve F3-as csapata, a Van Amersfoort szimulátorából ismeri.

„Láttam néhány belsőkamerás videót, és azokból tudom, hogy a legfontosabb, hogy a pályán maradjon az ember, annyi körön át, amennyi körön át csak tud” – fogalmazott meg egy nagy igazságot Verstappen, mielőtt hozzátette: „Segít, hogy a Van Amersfoort szimulátorában szerepel ez a pálya, de a valós élet mindig más.” 

Maxet végül arról is megkérdezték, nem lesz-e nehéz az F1-es autóval teljesített szabadedzések után visszaszoknia az F3-as versenygép vezetéséhez. „Nem, sőt, szerintem még könnyebb is lesz. Amikor az F1-es autóból visszaülsz az F3-asba, minden sokkal lassabban történik, így több időd van reagálni a körülötted zajló eseményekre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: