DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

"Hagyományos" orrkúpot tesztel a Lotus az USA Nagydíj péntekjén

A Lotus autója az év eleji bemutatók legfőbb látványosságát jelentette, hiszen egyedi, kétágú orrkúp tűnt fel az E22-es modellen. Ám mivel jövőre mindenképp szakítaniuk kell a megoldással, a következő nagydíj péntekjén egy a Mercedeséhez hasonló kialakítással próbálkoznak.

A két, különböző hosszúságú nyúlvány ugyan alapjaiban eltért az F1 története során használt koncepcióktól, ám a paddock technikai szakemberei mind egyetértettek abban, hogy idén az orrkúp kialakítása egyáltalán nem döntő fontosságú, és dacára a több eltérő iránynak, mindegyik hatékony lehet, ha összhangban áll az autó többi részével.

Dppi_00114017_673



A Lotus most mégis bejelentette, hogy az USA Nagydíj péntekjén egy „hagyományos” megoldást is ki fognak próbálni az egyik autón, de nem azért, mert csalódtak volna a jelenlegi hatékonyságában, sokkal inkább amiatt, mert a jövő évre meghozott szabályváltozások lehetetlenné teszik a kétágú kialakítás további használatát. Az előírásokat annak érdekében módosították, hogy eltüntessék az idén több autón megjelent, esztétikailag nem túl előnyös hirtelen vékonyodó orrokat.

„A szabályok mindenkit ebbe az irányba tolnak, így szerintem az összes csapat alacsony, keskeny orral készül” - mondta a Lotus technikai igazgatója, Nick Chester. „Ki is fogunk próbálni egy ilyet Austinban, tényleg csak azért, hogy adatokat szerezzünk róla, elvégezzük az aerodinamikai méréseket és leellenőrizzük, hogyan viszonyulnak az értékek a szélcsatornában tapasztaltakhoz.”

A szakember azt is elárulta, hogy az idei sikertelenség miatt a csapat a vártnál is korábban, már júniusban áthelyezte a hangsúlyt a 2015-ös autóra, amelytől már csak a motorpartner cseréje miatt is sokat várnak. A Lotus és jogelődjei 1995 óta álltak kapcsolatban a Renault-val, ám húsz év együttműködés után jövőre a Mercedeshez pártolnak át.

„Nehéz döntés volt ez részünkről, hiszen sokakkal jó barátságot kötöttünk a Renault-nál, különösen abban az időszakban, amikor mi voltunk a gyári csapatuk. Másrészt azonban nagyszerű lehetőség nyílt előttünk a váltásra, és követnünk kell azt az utat, ami a legjobb teljesítményhez vezet” - ismerte el Chester.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: