DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Lauda nem kér bocsánatot azért, mert a Mercedes nem akar évközi motorfejlesztést

Niki Lauda, a világbajnok brackley-i istálló tanácsadója továbbra is kitart csapata azon álláspontja mellett, hogy az évközi motorfejlesztések drasztikusan megemelnék a költségeket, ezúttal Christian Horner szólalt fel ellenük.

Továbbra is éles vitákat szül a motorszabály esetleges évközi feloldása, de a Mercedes nem enged abból, amit már korábban is hangoztattak a csapatnál: ezek a módosítások komoly terhet jelentenének a pénztárcájuknak. Ezúttal Christian Horner kelt ki a német gárda álláspontja ellen, a Red Bull csapatfőnökét az Auto Motor und Sport idézte: „Néha félre kell tenned a saját érdekeidet, és azt nézni, ami a legjobb a sportnak.

A Mercedes ellenfelei egyetértenek abban, hogy legalább egy módosítás nem dobna nagyot a költségeken: „Az a véleményünk, hogy nem lenne annyival drágább, mint azt mondják, sőt, a partnercsapatokat sem befolyásolná. Még új a technológia, amit használunk, és a módosítás lehetőséget adna mindenkinek, hogy rendezzék a problémákat” – említette Horner. Hozzátette, hogy az újonnan megkoronázott bajnoknak amúgy sincs félnivalója. „Akkor a lemaradásunk, hogy nem tudjuk egy éjszaka alatt behozni. Akkor mitől félnek a Mercedesnél? Nico Rosberg megmutatta Oroszországban, milyen jó csomaggal rendelkeznek, szóval nem kellene tartaniuk a versenytől.”



Ezzel szemben Niki Lauda megerősítette csapata korábbi kijelentését, és nem kér bocsánatot azért, amiért így gondolják. „Ha tényleg az a helyzet, hogy most másképp gondoljuk, mint Szingapúrbam, azt mondanám, hibáztunk. Ismét elvégeztük a magunk számításait, és továbbra is fenntartjuk, hogy nem tudnánk ugyanazt szállítani az ügyfeleink számára, főleg nem ugyanazon az áron, ahogy azt Bernie kívánná.” – említette a háromszoros világbajnok.

Az olasz Omnicorse című lap úgy tudja, a Mercedes merész lépést tervez 2015-re, amikor az életben lévő motorszabályok az idei konfiguráció 48%-án engedik a változtatást. Értesüléseik szerint a csapat a Bosch-sal együttműködve 5.00 barig fejlesztette a maximális turbónyomást, ahogyan azt a szabályok engedik. A lap megemlíti, hogy a 2014-re szabályozott érték kicsit több mint ennek a fele.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: