Az elmúlt évek teljesítményéhez képest jelentősen visszaeső Lotus, akiknek esélyük sincs a bajnokság 8. helyéről elmozdulni, a szezon végén megszakítja két évtizedes kapcsolatát a Renault-val, és Mercedesre vált. Az enstone-i istálló még Benetton néven lépett szövetségre a franciákkal, első évükben azonnal bajnoki címet szereztek együtt, majd a 2000-es években a Renault gyári csapataként működtek, s 2005-ben és a rákövetkező évben is behúzták mindkét világbajnokságot.
A Renault aztán megvált a csapattól, mely 2011-ben Lotus Renault néven szerepelt, 2012 óta pedig kötőjellel, Lotus-Renault-ként. Jövőre viszont már a Mercedes biztosítja az erőforrásokat a Lotus számára, így a franciáknak három partnere marad: a félig-meddig gyári támogatást élvező Red Bull, a juniorcsapat, a Toro Rosso, valamint a sereghajtó Caterham – melynek túlélése is kérdéses egyelőre.
„Azt hiszem, hogy a Red Bull számára ez nem sok változást jelent majd, a Renault pedig legalább teljes mértékben egyetlen ügyfélre koncentrálhat, a Red Bull Racingre” – nyilatkozta Christian Horner, akivel Cyril Abiteboul is egyetért, aki egy rövid caterhemes kitérő után tért vissza a Renault-hoz, hogy ráncba szedje a gyár F1-es részlegét, miután katasztrofálisan kezdték a turbókorszakot.
„Nem fogok belemenni a részletekbe, de ami a legfontosabb, hogy a Renault ügyfeleinek száma megfelel az általunk választott üzleti modellnek” – nyilatkozta Abiteboul Oroszországban. „Persze az is igaz, hogy a marketing szempontjából növelnünk kell ügyfeleink számát, ám a televízió és a sajtó figyelme a nagycsapatokra összpontosul.”
„Ha a legerősebb istállók egyikét elveszítenénk, az igen komoly veszteség lenne. De sajnos a Lotus nincs a legerősebbek közt, szóval amikor elválnak útjaink, az nem fogja befolyásolni a helyzetünket a marketing terén” – tette hozzá Abiteboul.