DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Végre boldogak a McLaren versenyzői

Tartós középmezőnyben autózás és a sikerélmény-hiánnyal telített F1-es versenyek után végre volt okuk az örömre a McLaren pilótáinak, nem csak autójuk tempója, hanem a konstruktőri bajnokság miatt is.

Az Ausztrál Nagydíj után – ahol kettős dobogóval zártak – nem sok öröme adódott a McLaren pilótáinak a 2014-es szezonban. Nem hogy a Mercedes, de a Williams-Red Bull-Ferrari hármas közé sem sikerült beférkőzniük, sőt, a Japán Nagydíj után még a Force Indiai is megelőzte őket a pontversenyben. Utoljára 1981-ben végeztek az ötödik helytől hátrébb (természetesen a 2007-es kizárást nem számítva), így rettentően fontos lenne számukra legalább ebben a pozícióban maradni. Szocsi ehhez jó alapot nyújthat, hiszen meggyőző időmérőt meggyőző verseny követett, megérdemelt negyedik (Button) és ötödik (Magnussen) helyekkel.

„Nos, nem volt valami rossz nap” – kezdte nyilatkozatát Jenson Button. „Úgy vélem, a maximumot hoztam ki az autóból. A hármas kanyarban, a rajt után volt egy ijesztő pillanatom, amikor Alonsóval majdnem összeértünk, de ezt követően minden a lehető legsimábban ment. Szokatlan volt, hogy egy szettel mennyi kört tudunk autózni. A keményebb keverék olyan volt, mintha örökké tartott volna, a sok-sok évvel ezelőtti helyzethez hasonlóan. Az austini borítás hasonló ahhoz, amit itt tapasztaltunk, így kíváncsian várom, hogyan fogunk megbirkózni az ottani körülményekkel.”



Button kitért arra is, mit jelent ez az eredmény a csapat számára ebben az eredményszegény szezonban. „Nehéz év ez számunkra, de az utóbbi néhány futam után látható, hogy fejlődni tudtunk. A mai helyezések – a 4. és az 5. – a legjobb eredmény a közelmúltban, és az a 22 pont, amit Kevinnel szereztünk, nagyon fontos a konstruktőri világbajnokság szempontjából.

Kevin Magnussen öt rajthelyes büntetést szedett össze az időmérő előtt, így csak a 11. helyről volt kénytelen rajtolni, mégis hamar feltornázta magát az élmezőnybe. „Úgy döntöttem, teljes gázzal jövök el a rajttól, annak érdekében, hogy minél több pozíciót javítsak a tizenegyedik helyről, és működött. Nagyszerű első kört futottam, az ötödik helyet pedig elég hamar el tudtam foglalni. Ez persze sokba került, mert a futam második felében komoly problémáim adódtak az üzemanyag-fogyasztással.”

A dán pilóta nem mehetett el szó nélkül amellett, hogy a jó eredménye ellenére unalmas és nyugalmas versenye volt, nagyjából az egész Orosz Nagydíj összképéhez hasonlóan. „Eléggé eseménytelen délutánom volt. Majdnem olyan érzésem támadt, mintha egy könnyed vasárnap-délutáni sétakocsikázáson lennék. Talán azért, mert már 200 méterrel a kanyarok előtt elengedtem a lábam a gázról a spórolás miatt, mégsem tudtak megközelíteni. Úgy vélem, hogy ők is hasonló problémával szembesülhettek.”

A pozitívumokkal kapcsolatban hasonlóan vélekedett, ahogyan világbajnok csapattársa. „Összességében elégedett vagyok azzal, hogy az ötödik helyen végeztem  - és Jenson miatt is boldog vagyok, hiszen együtt rengeteg fontos pontot szereztünk a csapatnak a konstruktőri bajnokságban. Jó hétvégénk volt, picit jobbak is voltunk, mint amire előzőleg számítottunk. Most már az a feladatunk, hogy keményen nyomjuk neki, és megtartsuk ezt a formát a szezon végéig.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: