DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Magnussen a DRS-ben bízik, Button Bottasszal harcolna

A mai nap vegyesen sikerült a McLaren számára. A csapat rossz döntéseket hozott a délelőtti harmadik szabadedzésen, az autó fejlesztésére ezért nem tudtak koncentrálni az időmérő edzés előtt, de ezt követően sikeresen javultak.

Az eredmény a negyedik hely lett Jenson Button és hatodik hely lett Kevin Magnussen számára. A dán pilótát sajnos öt hellyel hátrébb sorolják, mivel a harmadik szabadedzés után autójában sebességváltót cseréltek.

"Erősek voltunk a lágyabb és keményebb abroncsokon is tegnap az első és második szabadedzésen, de ma délelőtt, a harmadik gyakorláson visszaléptünk, habár nem volt az autóban sok üzemanyag" - kezdte értékelését Button. "A módosított beállítással az autó nem működött, de ezt követően tovább dolgoztunk, megoldottuk a problémákat és az időmérő edzésre már egy sokkal jobb autóval készülhettünk. Holnap nem tudom, mire számíthatunk. A hosszú etapok egészen jók, de az még nem egyértelmű, hány alkalommal cserélnek kereket a pilóták; ha keményen fékezel, akkor teljesen kockásak lesznek az abroncsok és ha ezt teszed, akkor az egy kerékcsere kivitelezhetetlen lesz, ezért mondom, hogy nem egyértelmű a helyzet. Valtteri az a fiú, akit a holnapi verseny elején meg kell előznünk. Sebessége tegnap és ma is jó volt, de a péntek és a szombat teljesen más, mint a vasárnap."

 




"A mai nap nem volt jó" - tette hozzá Magnussen. "Nem sikerült semmit kihozni a harmadik szabadedzésből - ahogyan Jenson mondta, a beállítással rossz irányt választottunk -, de a délután sokkal jobban alakult a Q1-ben és a Q2-ben. A Q3-ban azonban az autó teljesen más volt. Ennek eredményeként nem tudtam megközelíteni a Q2-ben elért időt, ezért meg kell nézni, mi történt. Összességében sebességünk a szokásosnál jobb itt, így nyilvánvalóan csalódás az öthelyes rajbüntetés, amelyet a sebességváltó cseréért kapok. Remélem a versenyen azért sikerül javulnom. Nem lesz könnyű, mert egészen hátulról (11. pozíció) indulunk, de legalább előzni lehet: ezen felül a DRS zóna jó és egészen hosszú az egyenes a kettes kanyarig, hosszú távú sebességünk ma nem volt rossz, szóval összességében pozitív a hozzáállásom, tudok néhány pozíciót javítani."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: