A szabály szerint egy váltónak zsinórban hat versenyt kell kibírnia, hogy büntetés nélkül ki lehessen azt cserélni az autóban. Ez alól felmentést jelent, ha a pilóta bármilyen okból nem ér célba egy versenyen - ebben az esetben a következő futamra új elem helyezhető be, a számolás pedig előröl kezdődik.
Talán emlékszünk, hogy Hülkenberg autója a Japán Nagydíj leállítása előtt nem sokkal a kerékcserét követően megállt a bokszutca kijárata után. A váltó problémája már akkor felütötte a fejét, és a német számára véget is ért a verseny.
Igen ám, viszont Jules Bianchi balesete miatt hamarosan a piros zászlók is előkerültek, amelyekkel 46 kör elteltével végleg leintették a futamot. Ilyen esetekben a két körrel korábbi állás alapján hirdetnek eredményt, Hülkenberg pedig akkor még versenyben volt, ráadásul a 8. helyen állt, amiért négy pont is ütötte a markát.
Így a váltó meghibásodására hivatalosan már nem a verseny közben került sor - ami után az szabadon cserélhető lenne -, hanem a leintés után. Emiatt kell a Force Indiának lenyelnie ezt az öthelyes hátrasorolást a vasárnapi futam rajtrácsán.