A 2012-es táblázat végeredménye - legalábbis az élbolyt tekintve - nagyon hasonlít a 2013-as év hasonló táblázatához! (A híres mondás szerint, ha valami egyszer történik meg, az lehet véletlen. Ha kétszer, akkor az egybeesés, de ha háromszor, akkor az már összeesküvés).
Sokatmondó "egybeesés" tehát, hogy ismét Raikkönen, Hülkenberg és Alonso "mutatta" a legtöbbet körülményeihez képest, legalábbis az alkalmazott képlet szerint. Ebben nyilván nyomot hagyott az is, hogy nem a legjobb csapatban nyomták a pedált, de mégis olyan versenytechnika támogatásával, amelyben befolyásolták a futamok végkimenetelét. Ez a mellékkörülmény kétségtelenül segíti a szemléltetést!
A lineáris visszaosztás egy részvétlen mérleghinta-hatást is generál, hiszen amennyivel feljebb végzett Alonso vagy Hülkenberg a "reálisnál", egyidőben annyival lejjebb szorította csapattársát.
Timo Glock és Charles Pic a Marussiában esélyt sem kapott, hogy egyáltalán "bizonyítványt" szerezzen, hiszen a gyenge technika miatt száműzve voltak a pontzónából, akárcsak a HRT versenyzői (De La Rosa és Karthikeyan).
Hamilton (McLaren) és Perez (Sauber) is tapinthatóbban segítette csapatát a konstruktőri bajnokságban, mint például Massa (Ferrari) és Schumacher (Mercedes). A lista aljára Mark Webber szorult, mert a csapata produkciójához képest a leghátrább végzett a pilóták tabelláján.
Szembeötlő eltérés 2013-hoz képest, hogy kiegyenlítettebb volt a mezőny egy évvel korábban. A kilenc felbecsült csapatból hatnál az elvárhatóhoz képest csak minimális eltérés mutatkozott a pilóták eredményességében. 2013-ban nagyobb lett a "szórás", tehát az eltérés az egyes csapattársak sikeressége között.
2012 |
Csapat |
"elvárható" |
Hivatalos |
különb. | |
Raikkönen | Lotus | 4 | 7 | 3 | -4 |
Hülkenberg |
Force India |
7 | 13 | 11 | -2 |
Alonso | Ferrari | 2 | 3 | 2 | -1 |
Hamilton | McLaren | 3 | 5 | 4 | -1 |
Perez | Sauber | 6 | 11 | 10 | -1 |
Vettel |
Red Bull |
1 | 1 | 1 | 0 |
Button | McLaren | 3 | 5 | 5 | 0 |
Rosberg | Mercedes | 5 | 9 | 9 | 0 |
Maldonado | Williams | 8 | 15 | 15 | 0 |
Vergne |
Toro Rosso |
9 | 17 | 17 | 0 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
9 | 17 | 18 | 1 |
Grosjean | Lotus | 4 | 7 | 8 | 1 |
Kobayashi | Sauber | 6 | 11 | 12 | 1 |
di Resta |
Force India |
7 | 13 | 14 | 1 |
B.Senna | Williams | 8 | 15 | 16 | 1 |
Massa | Ferrari | 2 | 3 | 7 | 4 |
M.Schumacher | Mercedes | 5 | 9 | 13 | 4 |
Webber |
Red Bull |
1 | 1 | 6 | 5 |