Az alábbi táblázatban a csapatok neve mellett az edzéspontokat és a versenypontokat látjuk.
A pole-pozíció 25 edzéspontot jelent, és eképpen a 10. rajthely is egy edzéspontot érdemelt, így állt össze 6 verseny edzéspontjainak oszlopa.
Természetesen a köridők alapján készült, tehát teljesítmény alapján - és nem vettem figyelembe a szabályok miatti mesterséges sorrendtorzításokat - tehát a hátrasorolásokat, a büntetés eredetű visszavetéseket sem.
A Mercedes GP 246 edzéspontból 240 versenypontot ért el, ami bámulatos. Vegyük figyelembe, hogy ezt az egyenletességet az élen tudták produkálni.
A Ferrari pontvesztése sem volt jelentős, az edzésformájukhoz képest mindössze 4 %.
A Red Bullnál ez a veszteség, kár azonban már 28 % - a versenyeken nem tudják megvédeni vagy megtartani az edzésen elért eredményüket - elsősorban műszaki hibák miatt.
Természetesen ennek le kell csapódnia valahol, valaki másnál - és most jönnek a "középcsapatok". A Williams, a McLaren és a Force India seperték be a mások által veszendőbe ment vb-pontokat, elsősorban Hülkenbergék voltak ebben a legügyesebbek, két és félszer eredményesebbek voltak versenyen, mint edzésen. A hivatalos csapatversenyben úgy állnak a 4. helyen, hogy az "edzésbajnokságban" csak a hatodik legjobbak.
A továbbiakban két másik, "formájában veszteséges" csapat következik mögöttük. A Toro Rosso meglepően jól szerepel a kvalifikációkon, a Q3-ba kerülés sem lehetetlen számukra - ezt az előkelő pozíciót viszont nem tudják megőrizni a versenyek során.
A Lotus edzésteljesítménye alapján valamivel jobb futameredményekre kellett, hogy számítson - nekik is, akárcsak a Red Bullnak, főleg műszaki okokkal lehet takarózni.
A sereghajtók közül imponálóan emelkedett ki monacói ügyességével a Marussia, miközben a Sauber és a Caterham edzésen és versenyen sem volt képes a top 10-ben végezni a 2014-es tavasz folyamán.
Forma átmentése | edzéspont | Vb-pont | ( % ) | |
1 | Mercedes | 246 | 240 | 98% |
2 |
Red Bull Renault |
137 | 99 | 72% |
3 | Ferrari | 81 | 78 | 96% |
5 |
Williams Mercedes |
47 | 52 | 111% |
4 |
McLaren Mercedes |
33 | 52 | 158% |
6 |
Force India Mercedes |
27 | 67 | 248% |
7 |
Toro Rosso Renault |
24 | 8 | 33% |
8 |
Lotus Renault |
11 | 8 | 73% |
9 |
Marussia Ferrari |
0 | 2 | |
10 |
Sauber Ferrari |
0 | 0 | |
11 |
Caterham Renault |
0 | 0 |