DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

F1 tes(z)tközelből - 2. nap

Borongós reggelre ébredtünk szerdán Jerezben, és a legsűrűbb esőt akkor kaptuk a nyakunkba, amikor kiértünk a pályára. A csapatok előre számoltak a csapadékkal, de a szervezők a biztonság kedvért még be is locsolták a pályát, így egy rövid ideig a Pirelli esőgumikat is tesztelni tudták.

A délelőtt folyamán már több kört teljesítettek a Forma 1-es autók, mint tegnap egész nap, így a keddi döcögős kezdés után a pálya és környéke kezdett végre valódi teszthelyszínre hasonlítani.



Nemsokára ismét kisütött a nap, így felmentünk a tetőre nézelődni, és éppen jókor, mert egymás után több autó is kimerészkedett a pályára. Talán ez volt a nap legaktívabb időszaka. A motorok hangja jóval mélyebb és halkabb, mint tavaly volt, így egyelőre eldobhatjuk a füldugókat. A tetőről a célegyenes és a bokszutca mellett a pálya nagy része jól belátható, így nem unatkoztunk. Alkalmanként egyszerre három autó látványát és hangját is élvezhettük, ám hiába a napsütés, a hőmérséklet nem ment 10-12 fok fölé. A bokszutca még mindig jóval néptelenebb volt, mint általában.

Lewis Hamilton és Niki Lauda is a pitwall-nál nézte a pályán száguldó autók - köztük a Mercedes körözését. Nem sokkal később a Red Bull csapatának garázsa felől füst lepte el a környéket, a bokszutca nézelődői így mind a füst irányába rohantak, ahol kiderült, hogy a Red Bull csapat, pontosabban Vettel versenygépének motorja hibásodott meg. A nap hátralévő részében a garázsban is maradt az autó, Vettel pedig még az interjúidő előtt hazautazott. Túl sokat nem is tudott volna mondani.

Helyette végre - majdnem két tesztnap késéssel - megérkezett a Marussia Forma-1-es gépe. Fél öt előtt hozták meg egy jelzés nélküli teherautóval. Még éppen (fél)időben... Előtte két napig a szerelők a kamionflotta fényezésén kívül nem sok mindent tudtak csinálni. Ezt a csapat egyik alkalmazottja mondta nekem, amíg szinte sorfalat állva várták az autót. Az alacsony trailer rögtön betolatott, és pontosan befért a csapat garázsába, így nem láthattunk semmit az újdonságból, csak abban bízhatunk, hogy holnapra végre a 2014-es Marussia is pályára gördülhet.

A Scuderia Toro Rosso szerdán egy kört sem tudott megtenni, a Red Bull mindössze 8, a Caterham pedig 11 kört teljesített a pályán, ami egyértelműen jelezte, hogy Renault motorok háza táján kell a hibát keresni. Talán éppen ezért óriási tömeg gyűlt össze a Renault sajtótájékoztatón, ahol Remi Taffin magabiztosan nyilatkozta, hogy megtalálták a problémát, tudják a megoldást, és holnapra már be is fejezik a javítást. A módosítás nem igényel változtatást a karosszérián, úgyhogy szerinte csütörtökre minden rendben lesz és folytatódhat az érdemi munka. A Red Bull szerelők nagyon el voltak keseredve, hogy egy nap megint kárba ment. De nem csak ők, hiszen hasonló okokból senkinek sem kezdődik jól ez az év...

A nap leggyorsabb autója a McLaren Mercedes lett. Button elégedetten nyilatkozott, de láthatólag nagyon sovány volt, és nyilván szomorú édesapja halála miatt. Ennek ellenére le a kalappal az előtt, hogy milyen profi módon ment és kezelte a sajtót a mai nap folyamán. A paddockban gyakran előkerül a téma, sokan hiányolják a rózsaszín inges, mindig jókedvű John Buttont. Aztán a fotósok kiszúrták, hogy Jenson új sisakjának oldalán Törpapa látható rószaszín ingben, és mellette a megható szöveg: "nyugodj békében papa".

Jenson mögött a két finn pilóta végzett, Kimi Raikkonen a Ferrarival és Valtteri Bottas a Williamssel. A köridők tekintetében még Nico Rosberg tartotta a tempót az első hárommal. Holnap tehát a Marussia csapata lehet a +1, akik hivatalosan csak akkor kezdik a tesztelést. Megnézhetjük Felipe Massát kékben, aki nagyon kitűnt a pirosak közül, amikor meglátogatta régi csapatát a mai nap folyamán. Alonso is végre autóba ülhet, és remélhetőleg megmozgatja a spanyol tömegeket, akik eddig hiányoztak a pályáról.

Végezetül engedjék meg, hogy egy kicsit meséljek a "jerezi éjszakáról", pontosabban a sötétedés utáni paddockról. Ilyenkor a csapatok még szorgoskodnak, pakolnak, a munka nem áll meg délután 5 órakor. összetalálkoztam régi ismerősökkel, köztük a Force India egyik mérnökével, aki azt mondta, hogy az autó megbízhatóbb, és jobban teljesít, mint gondolták. Szerinte a furcsa orrszerkezet nem marad sokáig, hanem a futamokon már mást láthatunk majd. Este nyolckor megérkezett Fernando Alonso is, akit csak messziről láttam.

Több pilóta is nyugodtan sétálgat és beszélget sötétedés után a paddockban, így az eléggé türelmes rajongóknak, autógrammgyűjtőknek ilyenkor van a legtöbb esélyük az aláírás és a közös fotó megszerzésére. A csapattagok többnyire már elfogyasztották a vacsorájukat, a Mercedesnél pedig Lewis Hamilton beszélgetett néhány tervezővel, egyesek szerint az új motorhome-mal kapcsolatban egyeztettek. Igazából nem is Hamiltont vettem észre először, hanem Roscoe-t, a kutyáját, aki a motorhome-on belül a szőnyegen feküdt. Mivel kint sötét volt, bent pedig világos, így tökéletesen jó belátás nyílt a privát és otthonosan berendezett motorhome-ba. A kollégákkal azon tanakodtunk, hogy a sarokban lévő kutya az vajon Roscoe-e vagy csak egy plüsskutya, mert nem mozgott. Atán végre megmoccant, és érdeklődssel figyelt minket az ablak túloldalán, csutaknyi farkát csóválva. Megjelent Hamilton másik kutyája, Coco is, s lustán, nehézkesen átmászott Roscoe-n, aki nem zavartatta magát. Idilli látvány volt, ahogy a két kutya a kényelmes szőnyegen hevert és várta, hogy a gazdi befejezze a munkát.

Ilyenkor már az egész paddockban nyugodt a hangulat, a pálya teljesen sötét, lassan már csak a garázsokban serénykednek a szerelők és a mérnökök, hogy felkészítsék az autókat a következő napra. Az aszfaltcsík szélén állva azon gondolkoztam, hogy milyen jó lenne most egy - akár személyautóval is - kihajtani, és megtenni pár kört. Aztán lassan visszasétáltam a médiaközpontba, ahol még mindig folyt a munka. Most is, este fél 10-kor 20-30 újságíró és fotós koptatja a billentyűzetet, hogy minél több információt juttathasson el világszerte a kedves olvsóknak...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: