Támogatott tartalom!
Az információ önmagában azonban nem ér semmit, ha nem kezeljük megfelelően. Sőt, ha helytelenül tesszük, az közvetlen út az ügyfélvesztéshez, lassú ügyfélszolgálathoz és az értékesítés csökkenéséhez. Mik azok a gyakori hibák, amelyeket érdemes elkerülni, és hogyan segíthet ebben a MiniCRM szoftvere?
Az ügyfélkapcsolatok elfelejtése
Vajon hányszor fordult már elő a cégednél, hogy egy érdeklődő nem kapott választ a kérdésére? Gyakran előfordul, hogy elvesznek az értékesítési leadek, mert nem figyelünk oda kellőképpen.
Ha egy potenciális ügyfél próbálkozásai válasz nélkül maradnak, gyorsan más alternatívák felé fordul. Ugyanakkor nem szabad készpénznek venni a meglévő kapcsolatokat sem. A státuszok, fontos dátumok, elvárások és igények figyelmen kívül hagyása szintén káros lehet.
Duplikált kommunikáció
A koherens és egységes kommunikáció elengedhetetlen. Képzeld el, hogy az ügyfelet három különböző munkatárs keres meg három különböző ajánlattal. Ez a helyzet könnyen elveszi az ügyfél bizalmát, különösen akkor, ha a vállalaton belüli információáramlás nem megfelelő.
Az adatoknak minden munkatárs számára hozzáférhetőnek és frissnek kell lennie. Jó példa erre, amikor egy autószervizben a különböző kollégák nem tudják, hogy áll a javítás, és az ügyfél érdeklődésére teljesen eltérő válaszokat adnak.
Kihagyott előzmények
Az ügyfelek nem szeretnek mindent elölről kezdeni. Arra számítanak, hogy ismerjük az előzményeiket, tudjuk, milyen problémáikkal fordultak hozzánk korábban. Ez biztosítja számukra az az érzést, hogy fontosak számunkra, és a problémáik egyedi figyelmet kapnak.
Ez viszont csak akkor működik, ha például egy profi CRM rendszert használunk, ahol minden információ szerepel az adott ügyfél adatlapjain.
Hibák és késlekedés
A szervezési és információkezelési hiányosságok gyakran hibákhoz vezetnek, és a késlekedés is szinte borítékolható.
A vállalatok gyakran alábecsülik az információs rendszer hatékonyságát. Egy megfelelő rendszer, mint amilyen a MiniCRM, segíthet a folyamatok átláthatóságában és a hatékony munkamegosztásban.
Személyre szabott élmények hiánya
A személyre szabott ügyfélkapcsolat alapfeltétele a megfelelő visszajelzés és a részletes információk ismerete. Mindenki szereti fontosnak érezni magát. Az empátia és a figyelem elismerése mélyebb kötődést teremt az ügyfelekkel.
Nehézségek az újraértékesítésben
Az ügyfelek visszaszerzése, újraaktiválása olykor elkerülhetetlenné válik. Ha nincsenek dokumentálva az ügyfél korábbi vásárlásai és azok az okok, melyek elvezettek az elpártoláshoz, a visszafordíthatóság esélyei csökkennek. Ez pedig egy drága lecke, hiszen az új ügyfelek szerzése sokszor alacsonyabb megtérülést hoz, mint a meglévők megtartása.