Erős karakter – a külső megjelenés
Az Audi egyebek mellett két kifejező színnel ünnepli méltó módon RS Q3 modelljét: a matt Harmatezüst és a Chronos-szürke metál közül utóbbi kizárólag e különleges modellváltozathoz rendelhető, míg előbbi idén jelent meg az Audi RS Q3 külső színeinek palettáján. Ugyancsak e modellváltozat kizárólagos felszerelése a 255/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt, duplaküllős dizájn szerinti, 21 col peremátmérőjű fekete könnyűfém keréktárcsa. Az elöl szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal szerelt, 19 colos nagyteljesítményű fékrendszer extraként rendelhető, a féknyergek ilyenkor alapkivitelben fényes antracitszürke, felár ellenében pedig piros vagy kék színben jelenhetnek meg.
Számos fekete, illetve fényes fekete stíluselem hangsúlyozza az edition 10 years változat exkluzív megjelenését. Ezek közé tartoznak például a dinamikus irányjelzőkkel kiegészített, sötétített Matrix-LED fényszórók, a külső visszapillantó tükrök házai, s fényes fekete színűek a hátsó szélvédő oldalidomai, az oldalablakok alsó szegélyei és az ajtóburkolatok betétjei, de ugyanilyen bevonatot kap az első légterelő pengeidoma (Blade) és a diffúzorbetét is. A sportos megjelenést a Singleframe hűtőrácson és a hátul feltűnő négy karika, valamint a hátsó modellfeliratok egyaránt fényes fekete kivitele teszi teljessé.
Exkluzív és sportos – a belső tér
Az utasok kizárólag e változat számára fenntartott, új RS-kagylóülésekben foglalhatnak helyet, amelyeket felső részükön RS-embléma díszít. Különlegességük az üléstámlák matt Carbon hátsó burkolata, amely első ízben jelenik meg RS Q3 modellekben, a kagylóülések kárpitanyaga pedig új, sportosan elegáns fekete-mélyfekete bőr/Dinamica kombináció. A Dinamica olyan mikroszálas szövet, amely mintegy 45 százalékban újrahasznosított PET-szálakból készül, s az üléseken kívül a műszerfal dekorbetétjein is megjelenik. Különleges kontrasztról gondoskodnak a réztónusú díszvarrások, amelyek szerte a beltérben feltűnnek, például az ülések középső sávjának méhsejtmintázatú steppelésén, a középső kartámaszon, az ajtók kartámaszain, a kerek vagy alul egyenesített karimával is rendelhető kormánykeréken, illetve a fekete padlószőnyegeken. Utóbbiak fényes rézárnyalattal hímzett „RS Q3” feliratot is hordoznak. Az edition 10 years változat további különlegességei között szerepelnek exkluzív Carbon dekorelemei, például a matt felületű üléstámla-burkolatok. Az MMI-kijelző ugyancsak karbonhatású borítást kap, a 10,1 col képátlójú érintőképernyőn pedig „1 of 555” felirat büszkélkedik. A különleges modellváltozat specifikus beszállófénye az ajtók nyitásakor háromdimenziós vörös rombuszalakzatot vetít a talajra.
Ellenállhatatlan – a hajtásrendszer
Az RS Q3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): - (NEDC); 10,1–9,5 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): - (NEDC); 228–216 (WLTP)), illetve RS Q3 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): - (NEDC); 10,1–9,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): - (NEDC); 229–218 (WLTP)) orrában egyaránt az erőteljes 2.5 TFSI öthengeres aggregát dolgozik, amely 2,5 liter összlökettérfogatából immár 294 kilowattot (400 LE) produkál, azaz mintegy 17 százalékkal többet az RS Q3 előző generáció 2015-ben 250 kilowattra (340 LE) növelt teljesítményénél, a 2013-as első változat 228 kW (310 LE) értékéhez képest pedig már 29 százalék a teljesítménynövekedés. A 480 newtonméter maximális forgatónyomaték 2250 és 5850 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt is felgyorsíthat 100 kilométer/órás tempóra, 250 kilométer/órára korlátozott végsebességük pedig kívánságra 280 kilométer/órára is emelhető.
A különleges 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám egyedi motorhangot eredményez. A kettős vezetésű RS-kipufogórendszer jól kiemeli az öthengeres aggregát jellegzetes akusztikai képességeit, az extrafelszerelésként rendelhető RS-sportkipufogórendszerrel pedig még „élesebb” hangzás alakítható ki. Az öthengeres erőforrást – amely már alapkivitelben hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja erejét – sorozatban kilenc alkalommal tüntették ki a tekintélyes „Nemzetközi Év Motorja Díjjal” („International Engine of the Year Award”).
A modell Magyarországon nem rendelhető.