DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

Ismét a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált területen magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, illetve a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Immár az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel a jelenlegi Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval rendelkezik, amely az új, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf továbbra is a legjobbak közé tartozik kategóriájában

Bravúrosan teljesített legutóbbi biztonsági tesztjén a Golf. Miután a Volkswagen sikermodellje 2019-ben már öt csillagot szerzett az Euro NCAP akkor érvényes szabályai szerint, a 2020 óta alkalmazott, módosított teszteljárás során is meggyőző biztonsági színvonalról tett tanúbizonyságot. Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a jelenleg hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legkorszerűbb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét. Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárás során – mégpedig nagy sikerrel. Amint Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette: „A legtöbb járműgyártó hajlamos kivárni, néhányan pedig még a biztonság mérséklését is fontolóra vehetik, hogy megőrizzék versenyképességüket. Ezért nagyszerű látni, hogy a Volkswagen folyamatosan fejleszti a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legújabb fejlesztésekkel és versenytársaival.”

Golf1_resize



Ennek során a biztonság fontos elemének számít az első ülések új központi légzsákja (Center Airbag), amely immár a Golf alapfelszereltségének részeként oldalirányú ütközés esetén segít megelőzni az elöl ülők közötti fejkontaktust. Az első ülések - a szériafelszereltséghez tartozó - medence-övfeszítője tovább növeli a biztonságot. A „Felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiváló eredményt ért el a kompakt sikermodell, míg a „Gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) terén 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három fontos szemponton alapul: a többek között a gyermekbiztonsági rendszerek által például frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, illetve a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is középpontba kerül.

A „Vezetői segédrendszerek” („Assist Systems") kategóriában a Golf az elérhető pontszám 79 százalékával bizonyult meggyőzőnek, ahol többek között az Automatizált vészfékrendszer (AEB) teljesített különösen jól a más járművekre adott reakciók tesztjein. Ugyancsak kedvezően alakította az eredményt az egyaránt az alapfelszereltséget bővítő Vezetőfigyelmeztető rendszer (Driver Alert) és a Bekanyarodás-asszisztens.

Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszély esetén milyen hatékonyan védik az automatikus vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf.

A Volkswagen mindezzel ismét magas színvonalú biztonsági követelményeit hangsúlyozza, folytatva sikersorozatát az Euro NCAP tesztjein. 2022 márciusában az ID.5, a Polo és a Taigo szerzett öt csillagot, korábban pedig az ID.4 2021 áprilisban, a kompakt ID.31 2020 októberben, míg a Golf és a T-Cross 2019-ben végzett a legmagasabb minősítéssel.

Az Euro NCAP értékelési program immár 1997 óta szolgál az új járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül Európában, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a népszerű új modellek biztonságáról. Rendszeres időközönként – mintegy kétévente – jelentősen szigorodnak a teszteljárások, illetve a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények. Az egyes tesztek részletei a www.euroncap.com oldalon nyilvánosan is megtekinthetők.

 

1 ID.3 – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEDC): 13,7-12,9, szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+++

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: