DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Pályázat elektromos autóra

A motorizált helyváltoztatás egyik legnagyobb hatású változása zajlik éppen: környezetvédelmi és jogszabályi feltételek hatnak egy irányba, a belső égésű motorok pedig teret veszítenek. A felszabaduló helyre pedig akár állami segítséggel is be lehet jutni.

Nem újdonság

Az első, személyszállításra alkalmas elektromos járművet valószínűleg Gustave Trouvé próbálta ki Párizs utcáin, 1881-ben. Nem új technológiáról van tehát szó, az ólomsavas akkumulátor 1859-es feltalálása után már minden lényeges elem rendelkezésre állt, mégis a 21. századig kellett várni, hogy az elektromos autóra korszerű, üzembiztos, elfogadott, bár ritka opcióként tekintsünk. 

eautotoltokabel.hu - 2022 július - LinkMarketing - 1



Pont a ritkasága, az egyelőre viszonylag alacsonyan maradó gyártási számok, valamint az újdonságfaktor és a fejlesztésbe fektetett elképesztő összegek miatt azonban jelenleg az elektromos autók jelentősen drágábbak a korábbi technológiát képviselő társaiknál.

Környezetvédelem

Az EautóTöltőkábel.hu szakértői szerint az Európai Unió országaiban, de azon túl is kiemelt cél a környezetvédelmi előírások betartása, illetve az, hogy az előírások szigorításával a piaci szereplőket egyre inkább a villanyautó-gyártás felé tereljék: ez az egyedüli mód látszik járható útnak arra, hogy kialakuljon a megfelelő töltési infrastruktúra, illetve a volumen növekedésével az árak is csökkenjenek.

Pályázzon!

Kizárólag a piac önszabályozó “láthatatlan kezében” bízva elképzelhető, hogy ez az átállás akár évtizedekig is elhúzódjon. Ezt felgyorsítandó jelennek meg a különféle, jellemzően EU-s környezetvédelmi alapok által finanszírozott pályázatok, amelyek gyorsítanák az átállást. 

Rendszerint az év közepén jelennek meg, és általában a keret kimerüléséig vannak érvényben. Mivel azonban ezek a pályázatok általában nagy érdeklődéstől kísértek, érdemes folyamatosan figyelemmel lenni irántuk. Eddig 2022-ben még csak elektromos kerékpárra lehetett pályázni, ez természetesen még változhat.

Eddigi tapasztalatok

Szinte biztos, hogy konnektoros hibrid autók nem kerülnek a támogatotti körbe, de elektromos bemutatóautók, ha legfeljebb egy éve kerültek forgalomba, és legfeljebb hatezer kilométeres futásteljesítménnyel bírnak, kaphatnak állami támogatást. 

Ezeken kívül kizárólag új autókra kapható segítség, ha a megfelelő kereskedőn keresztül kerülnek új gazdájukhoz. A korábbi támogatás sávos rendszerű volt, 12 millió forintos vételár alatt 1,5 milliós, felette 2,5 milliós összegre lehetett pályázni úgy, hogy legfeljebb a teljes bekerülési költség fele nyerhető el támogatásként. 

Természetesen lehetnek változások a friss kiírásban, ezért döntés előtt fontos elolvasni az aktuális pályázati dokumentumokat, esetleg szakemberrel konzultálni!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: