Egy rövidke bemutató keretében volt lehetősége megismerkednie az újságíróknak a Mercedes EQE-vel, mely a csillagos márka hivatalos kommunikációja szerint a sofőr érzékeire kíván hatni, többek között az egyedülálló vezetési élmény által.
Az autó intelligens rendszerekkel lett felszerelve, és a tervezésekor mindent megtettek azért, hogy egyedit alkossanak. Ez már a futurisztikus formán is látszik, vagy az olyan megoldásokon, mint az automatikusan kiemelkedő kilincsek, de a belső dizájn is magért beszél. Itt kétféle kivitel elérhető, az Electric Art, és az AMG Line, előbbinél a modern belsőépítészetből merítettek, míg utóbbi esetében a sportos jegyek ismerhetők fel. Adott esetben elérhető az úgynevezett Hyperscreen is, mely egy hatalmas ívelt egység, de a standard változat is igen látványosra sikerült.
Ami a meghajtást illeti, természetesen a Mercedes itt is szeretett volna nagyot alkotni, elsőkörben pedig két hajtáslánc lesz elérhető a vásárlók számára, melyek az EQE 350+, valamint az AMG EQE 43 4MATIC nevet kapták. Mindkettő esetében igaz, hogy egy elektromotorral rendelkeznek a hátsótengelyen, de az erősebb verzió esetében előre is került egy.
Az akkumulátor 10 cellamodulból áll, a vállalat pedig ragaszkodik hozzá, hogy a saját fejlesztésű szoftvernek hála az energiamenedzsment a jármű teljes élete során aktuális marad. Az egyik legnagyobb különlegesség egyébként a töltésben keresendő, mivel a háromféle töltési módnak köszönhetően (Standard, Otthoni, Munkahelyi) mindig optimalizálni tudjuk a felhasználást, de a DC gyorstöltő rendszer maximális 170 kW-s teljesítményével akár 15 perc alatt 250 km-nek megfelelő töltöttséghez juthatunk.
Menetközben elől 4 lengőkaros, hátul multilink felfüggesztés dolgozik alattunk, de a hátsótengely kormányzás is különlegessé teszi az autót, akárcsak a hangélmény, melyre szintén nagy gondot fordítottak a fejlesztési fázisban. A Mercedes ugyanis elérhetővé tette, hogy az ínyencek egy belsőégésű motor hangját élvezhessék, ami a vezetési stílusunkhoz, és a vezetési programhoz alkalmazkodik.