DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Egyedülálló hajtással érkezik a NAMX és a Pininfarina autója

Különleges hajtásrendszert mutatott be a NAMX. A francia startup a Pininfarina segítségével tervezte meg első tanulmányát, melynél cserélhető hidrogéntartályokkal oldanák meg a töltést.

Különleges hajtásrendszerről rántotta le a leplet a NAMX nevű startup. A vállalat célja, hogy 2025-től kezdve olyan járműveket készítsen, melyek tüzelőanyagcellás technológiával működnének, de a korábbiaktól eltérő módon. A francia cég ehhez első lépésben bemutatta HUV nevű  tanulmányautóját, melynek dizájnját a legendás olasz Pininfarina stúdió készítette.



Az autó kifejezetten áramvonalasra sikerült, a név pedig abból ered, hogy egy SUV-t készítettek, ami hidrogénhajtással üzemel. Ez ebben az esetben egészen új módon működik, itt ugyanis a nagynyomású hidrogéngázzal tankolható tartály mellett hat darab kisméretű tartályt is találhatunk. Utóbbiak cserélhetők, vagyis jelentősen megkönnyítenék a tulajdonosok dolgát, ha olyan helyen fogynak ki az üzemanyagból, ahol éppen nem tudnak újra tölteni, mivel jelenleg elég kevés hidrogénkút üzemel.

A NAMX és a Pininfarina által kiadott közös közleményben szó esett arról is, hogy a kapszulák elterjesztésére is van egy tervük, ám ebből egyelőre még nem derült ki pontosan, milyen formában is történik majd ez a jövőben. A teljesítményre a gyári adatok alapján nem lehet panasz, mivel az előzetes értékek szerint, a gyengébb hátsókerekes verzió is 300 lóerősre sikerült, de akinek ez kevés lenne, annak ott az 550 lóerős kivitel összkerékhajtással.

Utóbbinak 250 km/h a végsebessége, és 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra. Ami a formákat illeti, a tervezők tényleg kitettek magukért, mivel az autó orrán egy X-et formázva keresztezik egymást a LED-csíkok, és maguk a kapszulák is elég látványosra sikerültek. Az egyes egységek tökéletesen integrálódnak a dizájnba, ezek pedig a fix tartállyal együtt összesen 800 kilométeres hatótávot képesek biztosítani. A fejlesztés 2023-tól indulhat be komolyabban, így jelenleg ezeket az értékeket érdemes még fenntartással kezelni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: