Radek Urbiš, a SKODA járműbiztonságért felelős részlegének vezetője kiemelte: „A gyalogosok és a két keréken közlekedők biztonsága mindig is elsőbbséget élvezett az új SKODA modellek tervezésekor. Ez elsőként a jármű kialakításában mutatkozik meg, itt átfogó biztonsági teszteket végzünk és olyan korszerű vezetői asszisztensrendszereket fejlesztünk ki, amelyek inkább arra szolgálnak, hogy időben megelőzzék a baleseteket.”
A jelenlegi SKODA modellek magas színvonalú gyalogosvédelmi rendszereinek hatékonyságát az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) töréstesztjeinek eredményei is alátámasztják. Az új FABIA és az elektromos ENYAQ iV is a kategóriája legjobbja lett a 2021-es tesztévben.
Egy új SKODA modell fejlesztési szakaszában több mint 200 gyalogosvédelmi tesztet végeznek. Az Aurel CZ laboratóriumban végzett fizikai tesztek az emberi test azon részeire helyezik a hangsúlyt, amelyek baleset esetén a legsebezhetőbbek. A tesztbábukkal végzett tesztek során többek között olyan baleseteket szimulálnak, amelyekben egy felnőtt vagy gyermek feje a motorháztetőnek vagy a szélvédőnek koppan, illetve a tesztbábu combja a motorháztetőnek, az alsó lábszára pedig az első lökhárítónak ütközik.
Minden új SKODA modellt a maximális gyalogosvédelem szem előtt tartásával terveztek. Ez például azt jelenti, hogy bizonyos részelemek között, mint a motor, a lengéscsillapítók, a motorháztető zsanérja és zárja, valamint az ablaktörlők tengelyei között elegendő helynek kell lennie ahhoz, hogy a motorháztető deformációja révén tompítani lehessen egy esetleges ütközést. A motorháztető első peremét is úgy alakították ki, hogy az a gyalogosok biztonságát szolgálja. Nincsenek rajta éles vagy nem feltétlenül szükséges kemény felületek. A gyalogosok védelmét a lökhárító acélmerevítése elé szerelt energiaelnyelő anyag is fokozza.
Emellett a SKODA modellek asszisztensrendszerei aktívan támogatják a vezetőt a gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való ütközések megelőzésében. Ezek közé tartozik a gyalogos és kerékpáros megelőző védelmét szolgáló Front Assist vészfékasszisztens, valamint a Collision Avoidance Assist ütközéselkerülő asszisztens, amely lehetővé teszi az irányított kikerülést. Emellett az Exit Warning rendszer ajtónyitáskor figyelmezteti a vezetőt és az utasokat a hátulról közeledő járművekre, kerékpárosokra vagy motorkerékpárosokra.