DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Minden esetben javítható a kormánymű kopogás?

Sajnos több mint 10 éves tapasztalat után is csak néhány típus esetében lehet meghatározni, hogy javítható-e a kormánymű vagy egyből csere után nézzünk, amikor a kormánymű még az autóban van.

Ha folyik vagy kopog a kormánymű a legtöbb esetben érdemes megpróbálkozni a javítással, hiszen jelentősen kedvezőbb az ár, mint egy új kormánymű esetében - írja az EPS Optimum Kormányműszerviz Kft weboldala. Viszont egyes típusoknál a tapasztalat és típusismeret azt mondatja, hogy alultervezett a kormánymű ezért felújításával próbálkozni nem érdemes, ugyanis ha sikerül is javítani valószínűleg ki fog újulni a hiba. Ez pedig ismét egy leállást és megint egy költséges ki- és beszerelést jelent az autó gazdájának akár egy éven belül. (Ugyanez a kockázat az ismeretlen állapotú bontott cseredarabok beépítésekor.)

eps-optimum-formula



Hogy egy adott kormánymű felújítható-e, azt teljes biztonsággal csak akkor lehet megmondani, ha a kiszerelt kormányművet szétszedtük és bevizsgáltuk. Igyekeztünk ezt odáig felgyorsítani, hogy a beérkezés napján történjen meg minden kormánymű esetében a megbontásos állapotfelmérés.

Ezzel a felgyorsított állapotfelméréssel tudjuk segíteni ügyfeleinket, hogy amennyiben szükséges, rendelhesse meg minél előbb a csere kormányművet. A TOP5 gyártó, ahol leggyakoribb az igény a felújított kormányművekre:

Nézzünk egy másik tipikus helyzetet. Ha van egy 10 év körüli autónk, a gyári csere kormánymű vagy kormányoszlop az autó értékéhez képest irracionálisan drága. Egy felújításra és újraépítésre specializálódott cég töredékáron tudja a megoldást szállítani.

A felújítás után a legmodernebb tesztpadok az autó nélkül is tudják szimulálni a vezetési körülményeket, így a megfelelő működés letesztelhető, ellenőrizni lehet a felújítás sikerességét.

Javítás utáni tesztelés

Minden javítás után szükség van a kormánymű ellenőrzésére. Ez a visszaszerelés előtt egy próbapadi vizsgálatot jelent. A hidraulikus próbapadok olcsóbbak, de egy elektromos kormányművekhez, kormányoszlopokhoz való próbapad nagyobb beruházást igényel, a legtöbb szerviz ezért nem is rendelkezik ezekkel.

A tesztpadok arra szolgálnak, hogy ellenőrizzük a javítás minőségét és derüljön ki, ha valami nincs rendben. Ha tehetjük válasszunk olyan céget, ahol ilyen tesztpaddal készült mérési jegyzőkönyvet is készítenek a javítás minőségének tanúsítására.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: