A Vezess elkészítette szokás januári elemzését, amelyben hazánk piacvezető autós szaklapja az előző év újautó-vásárlási szokásait vizsgálja. Az összeállításból kiderül, hogy az autóipart sújtó chiphiány, illetve a magyar piacon szokatlanul erős áremelkedés rendesen megkavarta a modellek és a márkák toplistáit. A végeredmény mindezek ellenére mégsem annyira drámai, bár a forgalomba helyezett 121 920 új személyautó 2020-hoz képest 4,77 százalékos visszaesést jelent.
A zsugorodás és a drágulás közepette jelentős változások is láthatók a márkák, valamint a modellek értékesítésében. Továbbra is első a Suzuki, viszont látványos emelkedéssel a negyedik helyre ugrott a Kia (plusz 45 %), miközben az örök kedvenc Opel kiesett az első 10-ből (mínusz 32,03 %).
Jelentősen nőtt a magasabb árcédulás prémium személyautók eladása. Mercedesből 19,65 százalékkal többet – összesen 5680 személyautót – vásároltak a magyar magán-, és jogi személyek tavaly. Ez több, mint az Opel teljes hazai személyautó-értékesítése, és ilyenre hazánkban korábban még sosem volt példa. BMW-ből 15,6 százalékkal, Volvóból 14,8 százalékkal, Audiból 9,97 százalékkal kelt el több az egy évvel korábbinál, miközben a piac egyre csak apadt.
A modellek versenyét ezúttal is a Suzuki Vitara nyerte, második az SX4 S-Cross, harmadik pedig a Fiat 500-as lett. Hatalmasat lépett előre a Kia Ceed (plusz 56,67 %), valamint a Suzuki Swift (plusz 65,17 %) is, amely némi szünet után ismét a top 10-be került. Rajtuk kívül nagyot emelkedett a Hyundai Tucson (plusz 39,88 %), és a Nissan Qashqai (plusz 38,77 %) értékesítése.
Részletesebb táblázatok és egyéb érdekességek az alábbi linken olvashatók: https://www.vezess.hu/magazin/2022/01/06/ujauto-ertekesites-toplista-2021/