DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Megérkezett hazánkba is a Maserati Levante hibrid változata

A Maserati idén tavasszal a Shanghai Auto Show közönségének mutatta be először a Levante modell hibridizált verzióját. A világpremiert követően az olasz luxusautómárka most Magyarországra is elhozta méltán népszerű modelljét: a Levante Hybrid-et szeptember 16-án mutatták be a hazai közönségnek egy nagyszabású rendezvényen.

A budapesti nívós The Ritz-Carlton Budapest Hotelben tartott elegáns modellbemutatót a Maserati Wallis Motor. Az eseményen résztvevők itthon először csodálhatták meg személyesen a Maserati Levante Hybrid-et és ismerkedhettek meg közelebbről a csúcskategóriás hibrid autóval.

Maserati_LEV_Hybrid_resize



Megőrzött Maserati értékek

A szigonyos márka alapításától kezdve innovatív szemlélettel képviseltette magát a luxusautó-piacon, Levante modellje pedig kifejezi a vállalat elektromos autók világába vezető stratégiájának filozófiáját. A Maserati a teljesítménynövelés mellett hű marad márkaértékeihez, az agilitást, sebességet, a luxust és a vezetési élményt pedig az üzemanyagfogyasztás csökkentése mellett is garantálja. Ennek a filozófiának köszönhetően született meg a Levante hibrid SUV, mely magán viseli a Maserati márka minden kiemelkedő jellemzőjét – beleértve a semmivel nem összetéveszthető dübörgő hangot is. A Levante Hybrid csúcsra járatott hatékonyságával új magasságokba emeli a teljesítményt és a stílust.

210590M_resize

Hibátlan teljesítmény

Az új Levente hibrid technológiáját arra tervezték, hogy a mindennapi kalandok még nagyobb élvezetet nyújtsanak. Az itthon most bemutatott modell egy négyhengeres, kétliteres motort társít egy 48 voltos hibrid rendszerrel, az eBoosterrel való kombináció kiváló, dinamikus teljesítményt biztosít. Köszönhetően a 330 lóerős maximális teljesítménynek és a 450 Nm-es nyomatéknak, ami már 2250-es fordulatszámon rendelkezésre áll, a Levante Hybrid öszkerékmeghajtás esetén elérhető teljesítménye bámulatos: az autó 240 km/órás végsebességre képes és 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.

210440M_resize

Hibrid hatékonyság

A klasszikus motor mellett a Levante Hybrid gördülékeny mozgatását egy 48 voltos hibrid rendszer támogatja: a szíjhatású indítógenerátor (BSG) rásegít a belsőégésű motorra, lassítás és fékezés közben energiát termel, és tölti az akkumulátort, meghajtást biztosítva az eBoosternek. A hibrid változat súlyra könnyebb, mint a hathengeres benzin-, vagy dízelmotorral szerelt verzióké, emellett hatékonyabb súlyeloszlással rendelkezik, hiszen az autó hátuljába szerelt akkumulátor optimális tömegegyensúlyt eredményez anélkül, hogy csökkentené a csomagtér méretét. Ennek köszönhetően a Levante még agilisabb, tovább fokozva a vezetési élményt.

A hibrid rendszer 18%-kal kevesebb üzemanyagot használ ugyanazon teljesítmény esetén, mint a 350 lóerős V6-os motorral ellátott társa, és nagyobb teljesítmény-leadásra képes, mint a korábbi dízel Levante. Az alacsony fogyasztásának és kibocsátásának köszönhetően a Levante Hybrid hatékonyan szárnyal az utakon – a visszafogott hibrid technológia valójában tehát elképesztő erőt ad a Maseratinak, sebességben megelőzve még a modell dízel verzióját is.

210450M_resize

Elegáns külcsín, stílusos belbecs

A Levante hibrid verziója kifinomult és egyedi színben pompázik: a modell egy új, Azzurro Astro névre keresztelt, háromrétegű metál fényezést kapott, ami a márka egyedi felszereltségi programjának, a Maserati Fuoriserie-nek része. A modell különleges és egyedi formanyelvét számos további külső és belső részletek hangsúlyozzák, többek között a kék színű fényezéssel kiemelt háromosztatú ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, féknyergek és a C-oszlopon elhelyezett logó.

A különleges kék színárnyalat a modell belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használt cérnán. A Levante Hybrid tágas belterét a kobalt-kék ülések és látványos, kézzel készített borítások díszítik.

Csúcstechnológia a maximális ügyfélelégedettségért

A Levante Hybrid Maserati Connect rendszerrel van felszerelve, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását. A rendszer javítás, karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, így növelve az ügyfélelégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával, a vezető a Maserati Connect App segítségével csatlakozhat az autó rendszerére. Ez otthonról is lehetséges virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.

A Maserati Levante Hybrid már elérhető a Maserati kizárólagos hazai forgalmazójánál, a Maserati Wallis Motornál. 

MŰSZAKI ADATOK

LEVANTE HYBRID

MOTOR

Elrendezés

L4 lágyhibrid eBoosterrel és 48V BSG-vel

Lökettérfogat (cc)

1995

Furat x Löket (mm)

84 x 90

Sűrítési arány

9.5:1

Maximális teljesítmény (hp @ rpm)

330 @ 5750

Nyomaték maximum (Nm @ rpm)

450 @ 2250

Üzemanyag befecskendezés

Közvetlen befecskendezés GDI

Befecskendezési nyomás (bar)

200

Feltöltés

Mono-scroll turbófeltöltő és eBooster 48 V

Főtengely

Kovácsolt acél

Olajozás

Változó szállítási kapacitású olajszivattyú

Vezérlési rendszer

Láncmeghajtás felső vezérműtengely Multiair-rel

TELJESÍTMÉNY

Gyorsulás

6.0

Maximális sebesség

240

Fékút 100-ról 0-ra km/h (m)

36

ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS C02 KIBOCSÁTÁS

Kombinált fogyasztás (l/100 km)

Pontosítás alatt

Kombinált károsanyag kibocsátás (g/km)

231-252

VÁLTÓ

Sebességváltó

ZF nyolcfokozatú automata

Sebességfokozatok

1: 5; 2: 3.2; 3: 2.14; 4: 1.72; 5: 1.31; 6: 1.00; 7: 0.82; 8: 0.64; Hátramenet: 3.46; final: 3.27

Erőátvitel

Összkerékhajtás korlátozott csúszású önzáró mechanikus hátsó differenciálművel

FELFÜGGESZTÉS

Első

Kettős keresztlengőkar

Hátsó

Multilink felfüggesztés

FÉKEK

Első

Hűtött tárcsák 345x32 mm, 2 dugattyús úszó féknyergek

Hátsó

Hűtött tárcsák 330x22 mm, 1 dugattyús úszó féknyergek

MÉRETEK ÉS SÚLYOK

Első/Hátsó

265/50 R19

H x SZ x M (mm)

5005 x 1981 x 1693

Tengelytáv (mm)

3004

El/Hátsó nyomtáv (mm)

1631 / 1662

Csomagtér (l)

580

Üzemanyagtartály (l)

80

Súly (kg)

2090

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: