A CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes egészében újszerű külső formavilágát száz százalékban CUPRA-gének és a természetes anyagválasztás teljeskörű megközelítése jellemzi – egyszerre növelve hosszú távú fenntarthatóságát és adaptálhatóságát, illetve könnyítve szerelhetőségét.
„Erősen hiszünk az Extreme E projekt egészében” – mondta Antonino Labate, a CUPRA stratégiai, üzletfejlesztési és operatív igazgatója. „Az elektromossá alakítás, a hosszú távú fenntarthatóság, a nemek közötti egyensúly és a sokszínűség a CUPRA és az Extreme E közös értékei. A CUPRA Tavascan Extreme E Concept egyértelmű bizonyítéka mindazon kemény munkánknak, amit annak érdekében végeztünk, hogy a CUPRA a következő szezonban is versenyezhessen.”
Az újdonság első és hátsó kialakítása egyaránt jelentősen megváltozott az Extreme E sorozat első szezonjában induló versenyautóéhoz képest. LED-technika kínált nagyobb szabadságot a CUPRA génjei jellemezte modell elkészítése során, amelynek még impozánsabb megjelenést kölcsönöz a háromszög-fényszórók mindkét oldalon hármas csoportba rendezett grafikája.
A világítás 3D-nyomtatott szerkezeti elembe építve jelenik meg, amelyet a CUPRA Tavascan Extreme E Concept élvonalbeli technikája jegyében alkalmaztak a tervezők.
A 3D-nyomtatott alkatrészek használata hatékonyabb megoldás, mivel mindössze hat óra alatt legyárthatók, s a csapat így különösen gyorsan alkalmazkodhat a változásokhoz. Legyen éppen szó ütközésről vagy a világítás pozíciójának módosításáról, az alkatrészek nagyon rövid idő alatt, illetve körülményes és költséges szerszámok használata nélkül dolgozhatók át.
„A CUPRA Tavascan Extreme E Concept tisztán elektromos versenyterepjárónk következő fejlesztési szintje, még több CUPRA-génnel és a márka jövőbeni formatervezési irányvonalára utaló dizájnnal. Mindemellett természetesen műszaki fejlődést is képvisel” – hangsúlyozta Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője. „A CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes karosszériaszerkezetében lenszálakat alkalmaztunk a hosszú távú fenntarthatóság szolgálatában, 3D-nyomtatott elemei pedig gyorsan újragyárthatók, hogy az autó mindenkor minél előbb visszatérhessen a versenybe.”
Az Extreme E versenysorozat azonban a környezettudatosság növeléséről is szól, s a CUPRA Tavascan Extreme E Concept e tekintetben is tágítja a határokat, tovább bővítve hosszú távú fenntarthatóságát.
A lehető legszélesebb körben használva a lennövényből kinyert lenszálakat a karosszériaszerkezetben, a szénszálerősítésű műanyag (karbon) alkatrészek kiváltásával jelentősen mérsékelhető a jármű környezetkárosító hatása. Mindez a menetteljesítmények kárára kötött kompromisszumok nélkül érhető el, miközben az anyag ugyanúgy megmunkálható, a mérnökök által kívánt formák és lekerekítési sugarak szerint. Olyan technológia, amely a sorozatgyártású gépkocsikra is könnyen adaptálható.
Átdolgozott karosszériájának fényezése és dekorációja is nagyban hozzájárul, hogy a CUPRA Tavascan Extreme E Concept mindenkor jól észrevehetően kitűnik környezetéből, járjon épp sarkvidéki tájon, sivatagban, gleccserek között vagy tengerparton.
A tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyterepjárót réztónusú motívumok díszítik, mégpedig a jól ismert CUPRA-logó, a tájban haladó autó csillogását és mozgásának hatását erősítő mintázati textúra és dinamikus vonalak, valamint az átfedésben megjelenő, erőteljes térhatást keltő CUPRA-embléma formájában.
„A CUPRA Tavascan Extreme E Concept rendkívüli megjelenése és tisztán elektromos hajtása mellett újrahasznosítható és szerves anyagaival – például a lenszálakkal – most még fenntarthatóbbá is vált” – emelte ki Jutta Kleinschmidt CUPRA-pilóta. „Alig várom már, hogy versenyezhessek az új tervezésű verzióval!”
A CUPRA Tavascan Extreme E Concept 54 kWh energiatároló képességű akkumulátorral készült, amely az optimális hátsó tömegeloszlás érdekében a cockpit mögött helyezkedik el. A versenygép a versenysorozat szabályzatának megfelelően álló helyzetből mintegy 4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
A CUPRA már a kezdetektől az Extreme E sorozat résztvevője, ahol erőit fő partnerével, az ABT Sportsline csapatával egyesítve az első autómárkaként jelentette be indulását. Az Extreme E versenysorozat a CUPRA elektromossá alakítási kutatásait is segíti, miközben egyszerre támogatja a hajtásrendszerek elektromossá alakítását, a hosszú távú fenntarthatóságot és a nemek közötti egyenlőséget.
Thomas Biermaier, az ABT Sportsline vezérigazgatója:
„Majdnem pontosan egy éve jelentettük be a CUPRA csapatával folytatott partneri együttműködésünket és mutattuk be az e-CUPRA ABT XE1 terveit. Azóta sokak figyelmét felkeltettük együttműködésünkkel – versenyen és azon kívül egyaránt. A CUPRA formatervezői és mérnökei által kifejlesztett, saját karosszériaszerkezet a következő lépés szoros és sikeres együttműködésünkben. A Tavascan Extreme E Concept egyszerűen remekül fest, egészen legapróbb részleteiig. Most az a feladatunk, hogy az első trófeákat is mielőbb megszerezzük vele.”
Alejandro Agag, az Extreme E alapítója és vezérigazgatója:
„Örömömre szolgál, hogy a CUPRA bemutatta a CUPRA Tavascan Extreme E Concept modelljét, mivel ezzel már a második gyártó, aki saját karosszériáját használja Extreme E csapatában. Ezzel nem csupán újabb stílussal és egyéniséggel gazdagodik versenysorozatunk, hanem – mivel a CUPRA a jövőben sorozatgyártású kivitelben is be kívánja mutatni e modelljét – az Extreme E azon céljait is támogatja, hogy egyfajta globális marketingbemutatóként szolgáljon partnereink számára. Gratulálok ennek a jövőbemutatóan gondolkodó és részletes jövőképpel rendelkező csapatnak, a CUPRA Tavascan Extreme E igazán nagyszerű konstrukció. Alig várom már, hogy az Extreme E versenyein is bemutatkozzon.”