DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Menetpróba - Hyundai Nexo

Amíg várjuk a világmegváltónak tűnő szilárdtest akkumulátorokat, addig a hidrogénhajtás szépen lassan teret nyer – a gyors tankolás és a nagy hatótáv párosával.

A tavasszal megnyílt első hazai hidrogénkút gyorsan mozgásba hozta az eseményeket: a Toyota mellett a Hyundai is elérhetővé tette a magyarországi kínálatában a hidrogénnel tankolható modelljét. A koreai márka rendelkezik az egyik legnagyobb tapasztalattal a területen, mert a 2018-ban piacra került Nexo elődje a Tucson Fuel Cell volt. Ezt a típust már 2013-ban meg lehetett vásárolni bizonyos piacokon.

menetproba-hyundai-nexo-01



Mint kiderült, jó taktika volt a Hyundai részéről, hogy nem engedte el a hidrogénhajtást: manapság a Nexo mellett szemmel látható mennyiségű hidrogénüzemű teherautót is eladtak (Xcient).

Az új energiaforrás mellett szóló érvek egyik legerősebbje a keveset hangoztatott alacsony tömeg. Ezt a tesztautónkban nagyon jól érzékelhettük, mert a 4,7 méter körüli – tehát a Volvo XC60 méretű – jól felszerelt szabadidő-autó mindössze 1814 kilogrammot nyomott a mérlegen. Pedig a Nexónál nincs alukarosszéria – jó felszereltség viszont akad.

menetproba-hyundai-nexo-03

A már három éve fejlesztett, de a mai napig akár forradalminak is nevezhető modell utasterén látszik legjobban a haladó technika, kívülről „csak” átlagos, a márka formatervébe illő a karosszéria. A világosszürke utastérben két elfektetett képernyő található, amelyből a jobb oldali érintős. Ezen és a kormány mögötti műszerfalon tűnhet fel csak, hogy a hajtóanyag hidrogén.

A műszerfalat és a középkonzolt összekötő „híd” alatt a sok tárolóhely mellett vezeték nélküli telefontöltés és USB portok találhatók. A menetválasztó fém gombjai ismerősek a márka elektromos és hibrid autóiból. Az fülke összhatása mindent egybevetve sci-fi-szerűnek is mondható, melyhez kiváló hangszigetelés tartozik.

A Nexo vezetésében az a különleges, hogy nincs benne különleges… Ez lehet, hogy sokaknak elég kiábrándítónak tűnik. Elektromos autóként kell vezetni, aminek padlólemezében három darab, 52,2 literes hidrogén tartály található, plusz egy testesebb akkumulátor. Menet közben teljes a csend a fülkében, az autó reakciója a menetpedál lenyomására villámgyors.

menetproba-hyundai-nexo-02

A szerkesztőség első olyan menetpróbája, melynek során víz volt a kipufogógáz. Igazából semmi különleges élmény, csak tudat alatt hat a hidrogénhajtás

Teljes tankkal a hatótávolsága – a valós értéket jól közelítő EPA mérés szerint – valamivel 600 kilométer fölötti. Miközben néhány perc alatt megtankolható. Ezek a paraméterek és a tapasztalatok biztató jövőt vetítenek előre.

Már csak a töltőhálózatot kell felfejleszteni…

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 467/1859/1631 mm

Motor: hidrogén üzemanyagcella+villanymotor 184 LE, 395 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s

Ár: 27 999 000 Ft (alapár: 27 999 000 Ft)

Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: