Az F1 mai napig a világ egyik legnépszerűbb és legnézettebb versenysorozata. Ennek egyik kulcsa éppen az volt, hogy a legtöbb helyen ingyenesen lehetett hozzáférni a versenyhétvégék momentumaihoz, így pedig rengeteg embernek volt lehetősége beleszeretni a sportágba.
Bár vannak még olyan helyek, ahol ez nem változott, így például hazánk is ebben a szerencsés helyzetben van, a legtöbb helyen már fizetős csatornákra kerültek át a közvetítések, az F1TV alkalmazás pedig csak még egy újabb lépés volt az úgynevezett OTT (Over The Top) tartalmak irányába.
Bár a streaming szolgáltatások idejét éljük, ez nem mindenkinek nyerte el a tetszését. Az Egyesült Királyságban már 2012 óta a fizetős Sky Sports vált a legnagyobb műsorszóróvá, ami ellen anno sokan emelték fel a hangjukat, ám a televíziózás egyre inkább ebbe az irányba megy el. Mindez a Mercedes világbajnokának sem ízlik igazán.
„Nem igazán tudom, mi változtathatna ezen. Annak idején egy egyszobás lakásban nőttem fel, a Sky tartalmait pedig nem engedhettük meg magunknak, szóval megértem azokat, akik nem tehetik meg, hogy fizetős csatornákat vásároljanak, de úgy tűnik, most ez a világ rendje” – idézte Hamiltont a Motorsport-Total.com
Miközben a címvédő nem ért egyet a mostani médiatendenciákkal, tisztában van vele, hogy a világ ebbe az irányba halad és az F1 törekvéseit is csak dicsérni tudta. Főként a fiatal rajongók miatt aggódik, hiszen sok más emberhez hasonlóan ő is gyermekként, a tévéközvetítéseken keresztül szeretett bele az autósportba.
„Úgy nőttem fel, hogy ingyenes csatornán tudtam nézni a versenyeket, ez pedig sok rajongót bevonzott. Spanyolországban annak idején négy- vagy akár hatmillióan is nézték a futamokat, ami lenyűgöző volt. Most már az az irány, hogy mindenért fizetned kell, ha a tévében látni akarsz valamit. A Netflixen is fizetned kell azért, ha nézni szeretnél valamit. Csak remélni tudom azt, hogy az emberek hűségesek maradnak a sporthoz, főként, hogy a közösségi médiában növekednek a számok” – mondta a Mercedes sztárja.
Bár Hamilton nem volt túl optimista, ettől függetlenül látja a fényt az alagút végén.
„Az F1 szerintem jó munkát végez abban, hogy nyitott maradjon a szurkolók felé. Viszont sok munkánk van még, ha közelebb akarjuk hozni a sportot az emberekhez, főleg ha már a televízióban is fizetős lesz” – zárta gondolatait a brit pilóta.