DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Citroen eC4

A francia márka visszatalált a régi önmagához. Ez jól megfigyelhető a legfrissebb kompakt modelljén, amely ötletes megoldásokkal, elektromos hajtással és szabadidő-autós külsővel hódít.

Hogy mennyire dúl a szabadidő-autó láz, azt jól mutatja az új C4 külseje: enyhén emelt a karosszéria, ami SUV-s jegyeket hordoz. Ennek hátránya egyben az újdonság talán egyetlen hátránya is: a rugózást keményebbre kellett hangolni. Nincs meg az a repülőszőnyeg-érzés, mint a rugózás terén etalonnak számító C5 Aircossnál.

menetproba-2021-05-citroen-ec4-01



Belül a kényelem, az otthonosság és a praktikusság uralkodik, a fülkében 16 tárolót helyeztek el. A csúcsot az első utas előtt lévő három rekesz jelenti. A középsőben tárolható a 10 colos táblagép, ennek a szélén pedig függőlegesen is lehet rögzíteni a tabletet (Smart Pad Citroen). A fülkében három USB port található és elérhető a vezeték nélküli telefontöltés is. A váltó előtt nagyon ötletes a változtatható kialakítású tároló. Az ülések kényelmesek, a kipróbált modell jó tapintású szövet huzatot kapott. A fentiek és a jó formák miatt, a kopogós műanyagok már nem jelentenek akkora problémát.

menetproba-2021-05-citroen-ec4-03

A csomagtartó 380 literes és sík felületekkel határolt. Ha eldöntik a hátsó üléseket, akkor már 1250 literes térbe lehet pakolni.

A C4-nél megmaradtak a fűtés-hűtés és más alapfunkciók fizikai gombjai. Ez a kialakítás nagy kincs manapság. A jelentősége az, hogy menet közben, odafigyelés nélkül, egy mozdulattal lehet őket állítani. Remekül használható a sebességadatokat a kormány mögötti kis plexire vetítő HUD is. A 10 colos központi kijelző képe jó felbontású, és gyorsan működik a menürendszere.

menetproba-2021-05-citroen-ec4-02

Az eC4 néven futó elektromos változat hozza a műfaj elvárásait, az autó villámgyorsan reagál a menetpedál lenyomására

Csodák persze nincsenek az autóiparban: a testvérmárkáknál bevált elektromos hajtáslánc került az eC4-be. Ez 136 lóerős villanymotort és 50 kWh-ás akkumulátort jelent. Az áramtárolót 100 kW-os gyorstöltővel, 30 perc alatt lehet 80 százalékra tölteni, mindez 10 km/perces töltési sebességre fordítható, ami remek érték.       

A kocsi ezzel a kialakítással a városi tempót villámgyorsan eléri. Kanyarokban, az alacsonyabb súlypontja miatt gyorsabb lehet a belső égésű motorral szerelt társainál. A hangszigetelés jól sikerült, az autó más elektromos társainál is csendesebb…

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4360/1834/1515 mm

Motor: villanymotor, 136 LE/260 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s

Ár: 14 549 000 Ft (alapár: 10 799 000 Ft)

Tesztautó: C Automobil Import Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: