Merész, szembeötlő formavilágával az Aygo mindig is népszerű volt az A-szegmensben, Magyarországon is hagyományosan vezeti a minautó kategória értékesítéseit. A Toyota európai formatervező központjában, az ED²-ben azonban minden korábbinál izgalmasabb modellt álmodtak meg a kisautók szerelmesei számára: az Aygo X prologue valósággal újraírja az A-szegmenst. Az új miniautó feladata továbbra is az lesz, hogy belépő modellként szolgáljon a Toyota márkához, felruházva mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyek miatt kedvező szinten tartható egy ilyen autó ára.
A Toyota New Global Architecture (TNGA) filozófia szellemében kifejlesztett új platformok jól érzékelhető javulást eredményeztek a közelmúltban megjelent modellek rugózásában, irányíthatóságában, biztonságában és stílusában. Kiváló példa erre a szintén GA-B padlólemezes új Yaris, amelynek dinamikus stílusa, belső kialakítása, takarékos és élénk hibrid hajtása, valamint kivételesen élvezetes menetdinamikája és kimagasló biztonsága nagyon jó fogadtatásra talált az európai piacokon.
A következő, szintén GA-B alapú modell a Yaris Cross lesz, ami idén év végén jelenik meg a márkakereskedésekben. A Yaris, a Yaris Cross és a napokban leleplezett Aygo X Prologue együttes gyártási kapacitása várhatóan meghaladja majd az 500 ezer darabot Európában. Ez a volumen már kifejezetten gazdaságos sorozatgyártást eredményez, ami fontos tényezőnek számít abban, hogy az új modell ára megfeleljen az A-szegmensben jellemző elvárásoknak miközben a legfejlettebb technológiai és műszaki megoldásokat illetve a legjobb biztonsági paramétereket kínálja. Hasonlóképpen fontos a hajtáslánc kiválasztása is. Napjainkban az A-szegmenst a belsőégésű motoros modellek uralják, érzékletesen jelezve az itteni vásárlók árérzékenységét. A piackutatások szerint ez a trend továbbra is jellemző marad, különösen az olyan vevők körében, akiknél az alacsony ár sokat nyom a latban.