Magyar állampolgárokként alapvetésként gondolunk arra, hogy egy járművezetőnek képesnek kell lennie elsősegélynyújtásra, és fizikailag is alkalmasnak kell bizonyulnia a vezetéshez. Ezek azonban nem univerzális feltételek a jogosítvány megszerzéséhez. A Zuto 190 országot felölelő felmérése alapján kiderült, óriási különbségek vannak a különböző nemzetek vizsgái között. Ezek közül gyűjtöttük ki a legfurcsábbakat.
Kenya: A kenyai járművezetői vizsgák kelléke egy játékautó és egy társasjátékra hajazó tábla. A vizsgázóknak ezeken kell bizonyítaniuk, hogy alkalmasak a forgalomban való navigációra.
Andorra: Itt kizárólag szerda reggelenként lehet vizsgát tenni.
Kazahsztán: A helyi járművezetői vizsgákon fedélzeti számítógép figyeli a sofőr teljesítményét. Ebből következik, hogy nem ül vizsgabiztos az autóban.
Lesotho: Az itteni egyenetlen útfelületek miatt számos tanuló négykerék-meghajtású autóval vizsgázik.
Líbia: Az itteni vizsgázóknak össze kell húzniuk magukat, ugyanis a vizsgabiztos mellett egy rendőrtiszt és más tanulók is velük tartanak a nagy napon.
Románia: Egyetlen romániai forgalmi vizsga során háromszor készül fotó a vizsgázóról, így bizonyítva azt, hogy teljesítette a feladatokat.
Kína: A járművezetői vizsgát egy akadálypályán kell teljesíteni, a vizsgabiztos helyett azonban kamerák és szenzorok figyelik a sofőröket.
Szlovénia: A környezetkímélő személyautók egyre nagyobb térnyerését figyelembe véve a szlovén tanulóvezetőket a gyakorlati vizsga során a környezet- és energiatudatos vezetés alapjaira is megtanítják.
Az érdekességek felsorolásából Magyarország sem maradhatott ki. Kis hazánkat azon 15 nemzet között sorolták fel, ahol a jogosítvány megszerzése során kötelező elsősegélyvizsgát tenni.