A legfrissebb Octavia a nyolcas Golf padlólemezére épül, ami többek között olyan extrákkal jár, mint a kicsi önsúly (1388 kg). Technikai szempontból az is különleges érdekesség, hogy az ötajtós kivitel légellenállása igen pazar: a cW érték mindössze 0,24. A remek műszaki megoldások szerencsére a fogyasztásban, a csendességben és sok más téren is érzékelhetővé váltak, így szinte bizonyos: a modell rajongóiban fel sem merül, hogy elpártoljanak a csehek aduászától.
Különösen, hogy a megszokott skodás értékek megmaradtak, tehát ott az óriás csomagtér (600 liter), amely 1555-re bővíthető a hátsó ülések eldöntésével. Ehhez csatlakozik a sok tárolórekesz, a praktikus megoldások és a márkánál megszokott otthonosság.
Az autó frissessége az utastérben is azonnal észrevehető, mert személyre szabható LCD-kijelző található a kormány mögött. A másik szembetűnő változás a felhasznált anyagok színvonala, tapintása és a belső általános minősége. Annak ellenére, hogy az alapmodellt kaptuk tesztre, olyan az érzés és a látvány, mintha egy prémiumautóban ülnénk.
A később komolyan kiszélesedő motorválasztékban a hozzánk szegődött autó 1,5 literes benzines erőforrása az arany középutat jelenti. A négyhengeres elegendő dinamikát biztosít az autónak, de a különleges vezetési élményre áhítozóknak persze más változatban kell gondolkodniuk.
A kocsi rugózása kényelmes, a kézi váltó pedig jól kapcsolható. A 150 lóerős erőmű 8,3 mp alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az Octaviát.
A megszokott, kényelmes skodás idillt legfeljebb a fedélzeti rendszer néhány utasítása árnyékolja be. A fordítás pár helyen elég szigorúra sikeredett, ami nem illik a márka stílusához. A vezetői segédek működését is lehetne csiszolni, például a vészfékasszisztens többször bejelzett – teljesen indokolatlanul. A reményt az adja, hogy a rendszerek kikapcsolhatók, a programozásuk pedig frissíthető.
Ami a fogyasztást illeti: az 1,5-ös motor étvágya országúton és autóúton remek, ilyen környezetben elérhető az 5,5 liter is. Városban ez megemelkedik, hogy mennyivel, az leginkább a vezető jobb lábától függ.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4689/1829/1470 mm
Motor: 1498 cm3, 150 LE/5000-6000, 250 Nm/1500-3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s
Ár: 7 770 200 Ft (alapár: 8 670 200 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.