DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Az új MINI Cabrio Sidewalk

Nyílnak a virágok és nyílnak a vászontetős MINI-k: semmi kétség, a tavasz megérkezett. A japáncseresznye a természet egyik legcsodálatosabb tiszavirág-életű ajándéka, amely nevével ellentétben nem csupán Japánban, de a világ számos pontján jelzi a napsütötte napok érkezését. Akárcsak az új MINI Cabrio Sidewalk, amely a kék ég alatti vezetési élmény ígéretével kecsegtet.

A rózsaszín pompában tündöklő japáncseresznye idén is éppúgy jelzi a tavasz érkezését, mint eddig bármikor – minden korábbinál erőteljesebben szimbolizálva a szabad ég alatt töltött közös idők iránti vágyakozást. Az új MINI Cabrio Sidewalk ugyancsak a tavasz különleges hírnöke: a nyitott tetős négyüléses exkluzív különkiadása minden porcikájával a vászontető lenyitását sürgeti, hogy kiélvezzük az első melengető napsugarakat, a tiszta égbolt kellemes szellőit és a japáncseresznye ragyogó színvilágát.

P90387732_highRes_mini-cooper-s-conver_resize



Európában a németországi Bonn városa az egyik legideálisabb helyszín erre: a nevezetes Breite Straße az egykori főváros központjában húzódik, amelyet a japáncseresznye így évről évre, minden tavasszal a fehér és a rózsaszín varázslatos színkavalkádjába öltöztet. A Deep Laguna metál árnyalatba csomagolt MINI Cabrio Sidewalk látványos kontrasztot alkot az álomszép színekkel, de nem is csoda, hiszen a kivételes árnyalatot kifejezetten ehhez a különkiadáshoz keverték ki a készítők. A karosszériát versenycsíkok és 17” méretű, kéttónusú Scissor Spoke könnyűfém keréktárcsák egészítik ki, miközben az exkluzív vászontető is megér egy közelebbi pillantást: a MINI Yours Softtop Sidewalk művészi nyílmintázatot visel. A tető természetesen elektromosan nyílik és záródik, szinte hangtalanul, mindössze 18 másodperc alatt.

Ahogy a nyitott tetős MINI Cabrio Sidewalk végigsuhan a Breite Straße japáncseresznyéi alatt, az első virágok az antracit-színű, exkluzív MINI Yours Leather Lounge Sidewalk bőrkárpitra hullanak. A rózsaszín szirmok látványos kiegészítőként díszítik a világoskék és citromsárga kontraszt-varrással ellátott bőrözést, amelyből nem csupán az ülésekre, de az ajtókárpitokra és a műszerfal utasülés előtti felére is jutott.

P90387738_highRes_mini-cooper-s-conver_resize

A japáncseresznyét övező kultúra Japánból származik: a rózsaszín virágot hajtó fát évszázadokon át ünnepelték a szigetország császárai, akik a természet ajándékaként, a szépség és a múlandóság szimbólumaként tisztelték. Előbbit varázslatos árnyalatai miatt, utóbbit pedig azért, mert ez a különleges virág mindössze évente egyszer, március végétől május elejéig nyílik. A japán császárok „Japáncseresznye Fesztivál” néven évről évre zártkörű ünnepséggel tisztelegtek a természet rózsaszín ajándéka előtt, a XVII. századtól kezdve azonban a Hanami (szabad fordításban „japáncseresznye-ünnep”) valóságos népünnepéllyé nőtte ki magát Japánban.

Ez a tradíció az elmúlt évszázadok során a világ minden tájára eljutott, Ázsiától kezdve, Észak-Amerikán keresztül, egészen Európáig. Washingtonban az Egyesült Államok az évente megrendezett „Japáncseresznye Fesztivállal” erősíti meg a Japánnal kötött barátságát, a nyugat-spanyolországi Extremadura térségében pedig több mint kétmillió japáncseresznye öltözteti fehérbe és rózsaszínbe a „Valle del Jerte” völgyet. Hamburgban az emberek ugyancsak a „Japáncseresznye Fesztivállal” ünneplik meg a testvérvárosukkal, Oszakával kialakított partnerséget, immár több mint 50 éve.

P90387741_highRes_mini-cooper-s-conver_resize

Bonn városában ezekhez képest viszonylag új keletű a japáncseresznye köré vont kultúra: 2012-ben egy „Látnivalók, amelyeket egyszer mindenképpen látnod kell” elnevezésű Facebook-poszt hozott elsöprő hírnevet a Breite Straße és a Heerstraße japáncseresznyéinek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: