DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Sportautó ikonok világpremierjei Genfben

Három Golf verzió, három karakter, három hatékony hajtásrendszer - egy dizájn és felszereltségi filozófia. Közelít az új Golf GTI, Golf GTD és Golf GTE világpremierje a Genfi Autószalonon (2020. március 5-15.). 44 évvel ezelőtt a Volkswagen megalkotta a Golf GTI-t, egy sportautó ikont. Ezt 1982-ben követte az első Golf GTD, 2014-ben pedig az első Golf GTE, amely plug-in hibrid hajtással rendelkezik.

Golf GTI. Az autó ikonná válik, amikor a tervezési DNS-e és karaktere évtizedek óta felismerhető marad – mint ahogyan ez a Golf GTI esetében történik. A Volkswagen már 44 éve fejleszti a sportos, kompakt autók ikonját – egyik nemzedékről a másikra. A Golf GTI nyolcadik generációja most ünnepli debütálását. Újonnan tervezett és kifejlesztett - teljesen digitalizált és hálózatba csatlakoztatott. Az új Golf GTI-t egy 180 kW (245 LE) 2,0 literes turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor hajtja. A maximális nyomaték 370 Nm. A négyhengeres motor alapkivitelben egy 6 fokozatú kézi sebességváltóval van felszerelve. Opcionálisan 7 sebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) is elérhető.

DB2020AU00172_small



Golf GTE. A Golf GTE plug-in hibrid hajtása egy 110 kW (150 LE) teljesítményű TSI négyhengeres motorból, egy 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotorból, egy 6 fokozatú DSG sebességváltóból és egy új lítium-ion akkumulátorból áll. A hajtómű 180 kW (245 LE) teljesítményt nyújt, és a rendszer maximális nyomatéka 400 Nm. Az elődhöz képest a teljesen elektromos hatótávolság jelentősen megnőtt, immáron 60 km-re. A távolság növekedését az új Golf aerodinamikájának javításával és az akkumulátor energiakapacitásának 50% -kal, 13 kWh-ra történő növelésével sikerült elérni. A Golf GTE akár 130 km/h sebességgel is vezethető tisztán elektromos üzemmódban.

db2020au00162_small

Golf GTD. A hosszútávú sportautó egy 2,0 literes, négyhengeres TDI teljesítményű egységet kínál, 147 kW (200 LE) teljesítménnyel. A Golf GTD motorjának maximális 400 Nm nyomatéka több mint meggyőző. A TDI ezt a teljesítményt már nagyon alacsony motorfordulatszámon biztosítja. Mint minden új turbófeltöltésű dízelmotor esetében, így az új Golfban is, a Golf GTD hajtásrendszere két SCR katalizátorhoz kapcsolódik (SCR = Selective Catalytic Reduction). Ez az új, kettős adagolású SCR rendszer kettős AdBlue befecskendezéssel jelentősen csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást elődjéhez képest. A Volkswagen a Golf GTD-t alapkivitelben egy 7 fokozatú, dupla tengelykapcsolóval ellátott DSG sebességváltóval kínálja.

db2020au00122_small

Három Golf modell, három karakter. A három új, sportos Golf modell dizájnja tükrözi a hamisítatlan karizmát, ami különösen szemből nézve szembetűnő. A széria LED fényszórók alacsonyan helyezkednek el, és a hűtőráccsal együtt uralják a ragyogó orr részt. A motorháztető alatti keskeny él, amely az első rész teljes szélességén végigfut, a dedikált három szín egyikében lett kialakítva: piros a GTI számára, kék a GTE számára és ezüst a GTD számára. A nappali menetfények bekapcsolásakor a Volkswagen logóig húzódó két folyamatos LED-csík kihangsúlyozza ezt a feltűnő vonalat. Ez hozza létre a Golf GTI, GTE és GTD teljesen új, félreérthetetlen fényszóró-kialakítását. Ugyanolyan feltűnő és eltéveszthetetlen: az alul húzódó nagy, folytonos, légbevezető rács, amely a modellre jellemző tipikus méhsejtmintázatot kapta, valamint a beépített ködlámpa (opcionális).

db2020au00123_small

Noha a Volkswagen példátlan mértékben fokozza a nyolcadik generációs Golf - és ezzel együtt a GTI, GTE és GTD - digitális és hálózati képességeit, az eredeti GT emblémák sokasága még mindig megtalálható a fedélzeten. A korábbi évek sportkormányát azonban egy új, multifunkciós bőr sportkormánnyá alakították érintőkapcsolókkal és opcionálisan beépített Travel Assist gombbal, amely segít a nagy teljesítményű Golf modelleknek támogatott vezetés mellett is elérni a 210 km/h maximális sebességet, amikor a Travel Assist működik. A kormányon levő három ezüst küllő megmarad - a GTI-ben a központi hangszóró belseje piros színű, míg a GTE és GTD kék és ezüst felülettel rendelkezik. A sportülések klasszikus kockás mintája is megmarad. Az új kockás minta neve Scalepaper. A szürke és a fekete belső dizájn elemein a varratok pirosak a GTI-ben, kékek a GTE-ben és világosszürkék a GTD-ben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: