A Renegade a csomagolás művészetére is jó példa, ugyanis Olaszországban készül, a technikája megegyezik a négyajtós Fiat 500 verziókkal. Az amerikai változat 2014-ben lépett színre, a tesztelt modell pedig már túlesett a ráncfelvarráson, sőt lassan megérkezik a tölthető hibrid is, ami a típus legzöldebb változata.
A Renegade igen karakteres jelenség, a Trailhawk kivitel pedig a kínálat csúcsát jelenti. Az autó oldalán lévő Trail Rated felirat azt jelenti, hogy – elviekben – bírja a Sziklás-hegységben lévő Rubicon ösvény egyszerűbb szakaszait, méghozzá széria állapotában. Ez gyárilag olyan terepes felkészítést jelent, amit ebben a méretosztályban senki sem kínál.
Az utastérben és a karosszérián sok helyen visszaköszön a Jeep jellegzetes hűtőrácsa, a marmonkannát formázó hátsólámpa pedig még mindig szuper jól néz ki. Ezek apróságok, de nagyon ütősek, és remek megkülönböztető jegyek. (Azért igyekezzünk ne a Dacia Duster mellé parkolni, ha fel akarunk vágni ezzel a különlegességgel.)
A kilencsebességes automata váltó sokat segít a takarékosságban. Ez a szerkezet városok között és autópályán haladva lent tartja a kétliteres dízel fordulatszámát, ezért a Renegade teljesen ideális hosszabb utazásokra. Sokat elmond a technikáról, hogy az 1660 kilós csöppséggel lehet tartani az ötliteres fogyasztást. A városi közlekedés terén már nem ennyire ideális a kép, mert ott két-három literrel több gázolajat is el lehet égetni. A váltó működése lehetne gyorsabb is, de a késéstől eltekintve jól működik: erős gyorsításkor simán visszavált 3-4, esetleg öt fokozatot is.
A kidolgozás és a felhasznált anyagok hozzák a terepjárós, kissé nyersebb, amerikai autós világot. A kapcsolók működési finomsága és a felhasznált anyagok nem prémium szintűek, ennek ellenére sokak kedvüket lelhetik a legkisebb Jeep modellben.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4236/1805/1697 mm
Motor: 1956 cm3, 170 LE/3750, 350 Nm/1750
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s
Ár: 12 280 000 Ft (alapár: 10 060 000 Ft)
Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.