DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Az olasz meló mintájára menekül a MINI

A MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljének piaci premierje előtt a brit prémiumgyártó újabb látványos kisvideóval harangozza be jövőbe mutató újdonságát. A „The E-talian Job – The Getaway Car” című alkotás egy gyors tempójú főhajtás az 1969-es moziklasszikus előtt.

Ami tegnap még belvárosi forgatag volt, az ma már nagyvárosi vezetési élmény, amelyet a MINI ügyfelei hamarosan tisztán elektromos meghajtással is átélhetnek: a MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 2020 tavaszán érkezik meg az utakra. A hatvanéves márka első tisztán elektromos meghajtású négykerekűjének piaci premierje előtt a MINI újabb kisvideóban mutatja be a zéró emissziójú mobilitás előnyeit. A BMW Group közösségimédia-felületein megtalálható, „The E-talian Job – The Getaway Car” című alkotásban a MINI Cooper SE maga mögött hagyja a belváros forgatagát, hogy felfedezze a szabadság magával ragadó érzését.

P90378257_highRes_the-new-mini-electri_resize



A kisvideót az észak-olaszországi Torino városában forgatták, a MINI jellegzetes stílusában. Az alkotásban a MINI Cooper SE vezetője valósággal kimenekül az idegtépő belvárosi araszolásból és olyan keskeny mellékutcákat választ, amelyek egyenesen a legendás Lingotto csarnok tetejére vezetik, az épületről elnevezett negyed Via Nizza útján. A történelmi épületkomplexum egykor egy olasz autógyártó vállalat legnagyobb létesítményeként üzemelt, a tetején egy körülbelül egy kilométer hosszú, kiépített versenypályával.

A Lingotto csarnok ma többek között üzleteknek és hoteleknek ad otthont, a tetején elterülő versenypályát azonban az átépítés ellenére érintetlenül hagyták. A MINI Cooper SE itt idézi fel vörösre fényezett legendás elődje, a klasszikus Mini látványos köreit, amelyek az 1969-es moziklasszikusban, az eredeti „Az olasz meló” című filmben voltak láthatók.

Az akciófilmben három klasszikus Mini Cooper játssza a főszerepet – a brit színész, Michael Caine mellett –, amelyek segítségével a szereplők egy látványos aranyrablást hajtanak végre. A tetőpont egy látványos autós üldözés Torino utcáin, amelynek egy jelenete a Lingotto csarnok tetején játszódik. A 2003-as feldolgozásban az „Az olasz meló” Los Angeles-be költözik, a magával ragadó akciójelenetek középpontjában azonban továbbra is a MINI Cooper áll.

2019-ben készült kisvideójában az „Az olasz meló” címet („The Italian Job”) a MINI „The E-talian Job” címre változtatta, hiszen a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő, szinte hangtalan MINI Cooper SE a belvárosi forgatag elől Torino legélvezetesebb aszfaltcsíkjára menekül. A MINI Cooper SE 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorja azonnali teljesítmény-leadásra képes, amely lélegzetelállító vezetési élményt ígér, miközben a padlólemezbe mélyen süllyesztett akkumulátorcsomag jelentős mértékben csökkenti az autó súlypontját. A tervezőmérnökök ráadásul a MINI Cooper SE futómű-technológiáját is a sportosan dinamikus vezethetőség szempontjai szerint hangolták be, az elektromos mobilitás és a gokartos vezetési élmény így most először kéz a kézben jár – és nem csupán a Lingotto csarnok tetején, hanem a hétköznapok útjain is.

A MINI Cooper SE 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 km/órás sebességre és 7,3 másodperc alatt 100 km/órás tempóra. Agilis vezethetősége mellett az újdonságot széleskörű alapfelszereltség, típus-specifikus kijelző-tartalmak és járművezérlő opciók, valamint billenőkapcsolóról aktiválható, két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás fémjelzi. Egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolságával a MINI Cooper SE nem csupán a belvárosi forgatagok kikerülésére alkalmas, de arra is, hogy vezetési élményével kiutat kínáljon a hétköznapokból.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra, egyetlen feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolságra, illetve kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: