DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Ilyen az új BMW M2 CS

A BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, meglovagolva a BMW M3 CS és a BMW M4 CS sikertörténetét. Kiváló műszaki alapot szolgáltat a BMW M2 CS Racing versenyautóhoz.

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH most először a prémium kompakt szegmensben is rajongói elé gurít egy exkluzív limitált szériájú különkiadást – letaglózóan sportos kisugárzással felvértezve. A nagyteljesítményű BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,4 – 10,4 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 214 – 238 gramm / km*) a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, meglovagolva a BMW M3 CS és a BMW M4 CS sikertörténetét.

Az újdonság kiváló műszaki alapot szolgáltat a BMW Motorsport új belépő szintű, amatőr versenysorozatában és az új Clubsport kategóriában rajthoz állítható BMW M2 CS Racing versenyautóhoz (2020-tól).

Letaglózóan sportos kisugárzás a szénszál átfogó használatával

Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítő garantálja, hogy az új BMW M2 CS még a BMW M2 Competition modellnél is sportosabb egyéniségként érkezik meg az utakra. Ilyen többek között a vadonatúj tervezésű motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető (először a BMW M2 modelltörténetében), valamint a jól látható szénszálból készült első koptató, hátsó légterelő szárny és diffúzor. Az új BMW M2 CS nem csupán gyorsulás és menetdinamika, de precíz irányíthatóság és agilitás szempontjából is új mércét állít fel szegmensében, a BMW M GmbH portfóliójának vadonatúj, érzelmekkel átitatott belépőjeként. Kimagasló versenypályás kvalitásai mellett az új BMW M2 CS a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, a Misano Blue metál karosszériafényezés pedig exkluzív eleganciát garantál. Az új BMW M2 CS indulóára Németországban 95 000 euró.

bmw1



450 lóerő maximális teljesítmény és adaptív M futómű

A mérnökök az új BMW M2 CS duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorjának maximális teljesítményét 331 kW-ra / 450 lóerőre növelték, amely 29 kW-tal / 40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition modell maximális teljesítményét. A motor ereje a BMW M4 sportmodellektől megörökölt adaptív M futóművön és típus-specifikus Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre vagy a versenypálya aszfaltjára. Az adaptív M futómű lehetőséget kínál arra, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele COMFORT, SPORT és SPORT+ üzemmódok szerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját. Amíg COMFORT üzemmódban a lengéscsillapítók a hétköznapi közlekedés menetkomfortját, addig SPORT üzemmódban a rendkívül dinamikus vezethetőség szempontjait részesítik előnyben. A legkeményebb, SPORT+ üzemmód minimálisra csökkenti a karosszéria kilengéseit, miközben maximalizálja a versenypályán elérhető csúcsteljesítményt.

BMW M sport fékrendszer egyenesen a motorsport élvonalából

A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszert a BMW M GmbH több évtizednyi motorsport-tapasztalata hívta életre. A rendszer a BMW M2 Competition modellénél is nagyobb, elöl 400 milliméter átmérőjű, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. A csúcsteljesítményű technológia minden vezetési szituációban kivételes fékerőt, extrém rövid fékutat, példaértékű kopásállóságot és rendkívüli hőállóságot garantál. A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszert is rendelhetnek a különkiadás alá, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel. A még könnyebb rendszer tartósabb és a versenypályák legdurvább megpróbáltatásait is magabiztosan bírja. Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetdinamikája és agilis vezethetősége a szénszál-erősítésű műanyagból készült keresztmerevítőknek is köszönhető, amelyek fokozzák a frontrész merevségét és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) működésének precizitását. Nedves útviszonyok közepette utóbbi kivételesen széles tartományban képes felügyelni az egyes kerekek megcsúszását és kiküszöbölni az erőcsúsztatások közben hirtelen fellépő tapadás-egyenetlenségeket. Sokat segít e téren az aktív M differenciálmű is, amelynek mérnöki precizitással és extrém gyorsasággal dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás záró mechanikája nem csupán a tapadást, de az iránystabilitást is optimalizálja – egyes esetekben ráadásul előrelátó módon. Ha azonban a napi program nagy részét az adrenalin-robbantó pályázás teszi ki, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kiegészítő funkciójaként dolgozó M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) kerül előtérbe: a technológia minden korábbinál nagyobb fokú kerékcsúsztatásokat tesz lehetővé és még több alul-, illetve túlkormányzást engedélyez, egyfajta mindvégig kontrollált erőcsúsztatásként.

bmw2_1

19” méretű keréktárcsák Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal

Az új BMW M2 CS 19” méretű, könnyűszerkezetes, Y-küllődizájnú, magasfényű feketére fényezett kovácsolt keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként matt arany árnyalatban is megrendelhetnek. Az első tengely végeire csavart, 9,0J x 19” méretű felnik mindössze 9 kilogrammot, a hátsó tengelyen dolgozó 10,0J x 19” méretű keréktárcsák pedig csupán 10 kilogrammot nyomnak a mérlegen. A Michelin kifejezetten az új BMW M2 CS modell karakterisztikája szerint finomította a típusra az elöl 245/35 ZR19 méretű, hátul 265/35 ZR19 méretű Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokat, hogy azok a tapadás, az iránystabilitás és a mérnökien pontos irányíthatóság terén is hibátlanul teljesítsék a lehető legmagasabb szintű elvárásokat. A BMW azon ügyfelei, akik a különkiadást főként a hétköznapok útjain használják majd, a modellt felár nélkül Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokkal is megrendelhetik. Ezek a gumik nedves útfelületen jobban tapadnak, mint a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok.

Vérpezsdítő menetteljesítmény

Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetteljesítményre képes. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) a modell 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A hatfokozatú manuális váltóval – amelyet a bajor prémiumgyártó a BMW CS modellek történetében először, a BMW M2 célcsoportjának igényeihez hangolva kínál az alapfelszereltség részeként – mindez 4,2 másodpercig tart. A különkiadás végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája az alapfelszereltség részeként kínált M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 280 km/óránál korlátozza. A hatfokozatú manuáis váltóval szerelt modell esetében az átlagos üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 10,2 – 10,4 liter*, a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig kilométerenkénti 233 – 238 gramm*. A hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelt modell esetében ezek az értékek 9,4 – 9,6 literre*, illetve 214 – 219 grammra* csökkennek. Az Európai Unió egyes országaiban ráadásul az új BMW M2 CS benzinüzemű részecskeszűrővel érkezik meg az utakra, amely még tovább csökkenti a modell károsanyag-kibocsátását. Arról, hogy a motor kenési rendszere a hétköznapokban és versenypályás használat közben egyaránt optimálisan működjön, egy kiegészítő motorolaj-tartály, egy kiegészítő szivattyú és egy kifinomult motorolaj-kiegyenlítő rendszer gondoskodik. A motor megnövekedett hűtőlevegő-igényét típus-specifikus motorháztető hivatott kielégíteni, amelynek nagyméretű légkiömlő nyílásán még hatékonyabban távozhat a motortérben felgyülemlett forró levegő. A sport kipufogórendszer – amelyet mind kialakítás, mind hangzás tekintetében a BMW M2 Competition kipufogórendszerét továbbfejlesztve dolgoztak ki a mérnökök – dupla ikervégződését a vezetés szerelmesei legendás BMW M-stílusjegyként ismerik. A rendszer méltó orgánumát két elektromosan vezérelt szelep garantálja. A vezetés élményét mindeközben a középkonzolon elhelyezett üzemmód-választó gombokkal és a BMW M Engine Dynamics Control motorkarakterisztika-üzemmódokkal szabhatják személyre a bajor prémiummárka ügyfelei.

Vezetőre összpontosító, kifinomult utastér

Az új BMW M2 CS utastere az Alcantara egyszerre elegáns és sportos megjelenését innovatív könnyűszerkezetes megoldásokkal egyesíti. A középkonzol és az ajtókárpitok ajtóbehúzó része például teljes egészében könnyűszerkezetes szénszálból készült. Ugyancsak végtelenül sportos elemek a BMW M4 CS modellből származó, ultrakönnyű BMW M sport kagylóülések, amelyek Merino bőr / Alcantara kettős borításukkal és vörös kontraszt-varrásukkal a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészik az utastérbe, miközben maximális tartást kínálnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány szintén vérbeli motorsport-örökség. Sőt mi több, az új BMW M2 CS középső könyöktámaszát és a műszerfal vörös „CS” logót viselő dekorbetétjét is Alcantara borítja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: