DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Egyéb

A 3 leggyakrabban előforduló online marketing tévhit

A marketinggel kapcsolatban számos tévhit és félreértés van jelen a köztudatban, amelyekről érdemes néhány szót ejteni. A következő cikkben a 3 leggyakoribb tévedést szeretnénk bemutatni, hogy a vállalkozások számára elkerülhetők legyenek az alapvető marketing hibák.

A közösségi médiában elegendő a termékeket megosztani, nem szükséges egyedi tartalmat készíteni

A közösségi médiában szinte kizárólag egyedi, a célközönséged számára tervezett tartalmak készítésével és megosztásával lehet érvényesülni. Sok vállalkozás számára kimerül annyiban a közösségi média használata, hogy bizonyos időközönként megosztanak egy linket az értékesíteni kívánt termékről. Az oldal felhasználói aktivitása és elérése így folyamatosan alacsony lesz, hiszen nagyon kevés ember kattint rá a bejegyzésekre az érdeklődés hiányában.

Célszerű olyan szórakoztató, oktató és hasznos tartalmakat készíteni a közösségi média felületekre, amelyek iránt nagy valószínűséggel érdeklődhetnek a potenciális ügyfelek. Azok a tartalmak képesek a legnagyobb forgalmat hozni, amelyek az érzelmekre hatnak, és párbeszédeket, kommenteket generálnak. 

A White Elephant Digital közösségi média szolgáltatása a tervezésben és a kivitelezésben egyaránt professzionális minőséget biztosít. 

 White Elephant Digital_Október19_LM2



A nagyobb marketing költségvetés több bevételt jelent

Az online hirdetésekre fordított marketing költségvetés drasztikus növelése nem feltétlenül jelent nagyobb bevételt a vállalkozások számára. A költségvetés növelése helyett sokkal célravezetőbb a hirdetésekben található tartalmak megfelelő minőségének biztosítása.

A siker elsősorban a célközönség meghatározásán és az alkalmazott kommunikáción múlik, nem pedig a megjelenések mennyiségén. A hirdetések kezelése és a további online marketing feladatok folyamatos optimalizációt igényelnek, hogy minél több potenciális ügyfél elérhetővé váljon.  

A kép szerepe kevésbé fontos a hirdetésekben

A vizualitás napjainkban fontosabb szerepet játszik az online marketingben, mint valaha. A Google és a Facebook vizuális hirdetéseiben a képek legalább akkora jelentőséggel rendelkeznek, mint a hozzájuk tartozó marketing szövegek.

Az interneten a felhasználók hatalmas mennyiségű információval találkoznak, amelyek között folyamatosan szelektálnak. Maximum 1-2 másodperc alatt már meg is születik a döntés arról, hogy érdekeltek-e az adott tartalom megtekintésében, vagy inkább tovább görgetnek más lehetőségek után kutatva. 

Pontosan emiatt szükséges, hogy a hirdetésekben használt képek az átlagtól magasabb vizuális élményt nyújtsanak, és a felhasználókkal azonnal érzelmi kapcsolatot alakítsanak ki. Ha a felhasználó azonosul a képi világgal, abban az esetben meg fogja tekinteni a hirdetés maradék részét is és ügyféllé válhat. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: