Nem könnyű a VW konszernen belül egyéni arculatot szabni az autóknak. Jó példa erre az azonos műszaki alapú Skoda Kodiaq, VW Tiguan Allspace és a Seat Tarraco. A három autót úgy kellett megtervezni, árazni és pozícionálni, hogy egymástól ne vegyenek el vásárlókat, és jól megkülönböztethetők legyenek.
A Seat a VW konszernen belül a jobban felszerelt, markánsabb, enyhén sportos autókat gyártó szerepét kapta. Egyéniségnek mondható a Tarraco, amelynek a lámpái és a hűtőrácsa a legkarakteresebb elemek. Szintén szép, egyedi formai megoldás a hátsó lámpákat összekötő vékony LED-sor.
Az utastéren jól látszik, hogy az autó friss fejlesztés, mert a műszerfalról már eltűntek a hagyományos órák. A folyadékkristályos kijelzőn többféle formában jeleníthetők meg a „műszerek”. Az autó frissessége a közepén trónoló táblagépen is látszik: rendkívül jó a felbontása. A navigáció kezelése viszont nem annyira egyértelmű, mint lehetne.
A sötét színű belsőt barna „fabetét” és az ülésekre húzott barna bőrbevonat dobja fel. Az első ajtók nagy zsebeket kaptak, amit kellemes tapintású, posztószerű anyaggal vontak be. A tároló méretére jellemző, hogy elfér benne a 1,5 literes palack. A raktér mérete 230/760/1920 liter között változhat. A harmadik sor mögötti legkisebb liter számból lehet következtetni, hogy nem ezzel az autóval fogja a hét fő és a csomagjaik átszelni Európát.
A hajtásláncban a kényelemről a dupla-tengelykapcsolós váltó gondoskodott, a váltónál egyedül alacsonyabb tempónál vehető észre bizonytalankodás, gondolkodás. Normál körülmények között markáns különbséget nem találtunk a menetmódok között, de Sport állásban a váltó reakcióideje javult. A kétliteres dízel hozza a formáját: a nagy légellenállású karosszéria, a 4x4-es rendszer és az 1728 kiló ellenére el lehet vele járni 7 liter körül.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4735/1839/1674 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/3500–4000, 340 Nm/1750–3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s
Ár: 14 695 000 Ft (alapár: 12 0222 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária