DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Fej fej mellett a Honda NSX és az NSX GT3 Evo

Újfent bizonyította motorsportok iránti elkötelezettségét a Honda. Azt követően, hogy a márka tavaly újfent részt vett a European GT futamain, idén két csapattal is képviselteti magát a Spa 24 órás versenyen.

A viadalra a Pirelli International GT Challenge (IGTC) harmadik állomásaként, természetesen a Spa-Francorchamps pályán kerül sor, ezen indul a Honda Team Motul, míg a Jenson Team Rocket RJN a Blancpain GT széria ezüst kategóriájában bizonyíthatja kimagasló tudását.

Az IGTC márciusi Laguna Secában rendezett futamát követően az Acura összemérte a szériagyártású NSX és a 2019-es NSX GT3 EVO tudását. A pályán végrehajtott tesztek során az IMSA GT ismert versenyzője, Trent Hindman ült a volánnál, remekül demonstrálva, hogy a két modell mennyire más irányból közelíti meg a teljesítmény kérdését.

185935_Honda_NSX_NSX_GT3_EVO_go_head_to_head_on_track



Sebességre tervezve

A GT szabályai szerint versenygép megjelenésének nagyjából azonosnak kell lennie az alapot adó utcai autóéval, de azért megfigyelhetők különbségek a felhasznált anyagokat illetően, hiszen a közúti modell javarészt alumíniumból és kompozitból, az optimalizált légáramlású GT3 EVO pedig szénszálból épül fel. Mindenesetre az alapok 80 százaléka azonos, ami jól mutatja, hogy az utcai NSX fejlesztésekor is szempont volt, hogy kimagasló teljesítményt nyújtson versenypályán.

Két erőforrás meséje

Ha mélyrehatóbban szemléljük a duót, két különböző hajtásláncot figyelhetünk meg. A közúti NSX-ben 3,5 literes, dupla turbós V6-os dolgozik, méghozzá a világ egyetlen kilencfokozatú DCT váltójával társítva, ezt fejeli meg a három villanymotort felsorakoztató, összkerekes Sport Hybrid SH-AWD® rendszer, amivel 581 LE-re nő a csúcsteljesítmény és 646 Nm-re a legnagyobb forgatónyomaték.

Ezzel szemben az NSX GT3 EVO-ból hiányoznak az elektromos motorok és csupán a hátsó kerekek hajtottak. Mivel a belső égésű motor az utcai kivitelben is rendkívül fejlett, csupán apró módosításokat végeztek rajta, a végeredmény: 557 LE és 644 Nm. Bár a közúti kivitel a menetbiztonsági és kényelmi felszerelések okán valamicskét nehezebb versenyzésre szánt társánál, az elektromos motoroknak köszönhetően álló helyzetből gyorsulva 1,43 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/órát.

Ráadásul a többi hibrid szupersportkocsival ellentétben a villanymotorok nemcsak a nyomatékgörbét teszik egyenletesebbé, hanem az úttartást is fokozzák, ugyanis az autó orrában elhelyezett Twin Motor Unit (TMU) egység egymástól függetlenül hajtja az első kerekeket, és pozitív, valamint negatív forgatónyomatékot is képes leadni. Így aztán az NSX messze kimagaslik kategóriájából. Ez az egyetlen modell, amelynél az elektromotorok minden menettulajdonságon javítanak, beleértve a gyorsítást, fékezést és kanyarodást is.

Kérjük, tekintse meg a rövidfilmet ezen a linken:

Szériagyártású Honda NSX és Honda NSX GT3 EVO – főbb műszaki adatok

Műszaki adatok

Honda NSX

2019 NSX GT3 Evo

Indulóár

143 950 GBP

465 000 EUR [1]

Erőforrás

3,5 literes, 75 fokos hengerszögű, dupla turbós° V6-os

ß

Erőátvitel

Kilencfokozatú DCT

Hatfokozatú, szekvenciális

Villanymotorok

3

-

Hajtáslánc

SH-AWD®

Hátsókerékhajtás

Rendszer csúcsteljesítménye (LE)/forgatónyomatéka (Nm)

581/646

557/644

Gyorsulási 0-100 km/h

kb. 2,92 s

kb. 4,35 s

Karosszériaszerkezet

Alumínium és egyéb ultramodern anyagok

ß

Versenykész bukókeret

-

TIG-hegesztéssel, 25 CrMo ötvözetből

Külső karosszériaelemek

Alumínium és kompozit

Szénszál

Fékrendszer

Brembo acéltárcsák

Elöl: 368 mm/hátul: 361 mm

Opciósan: Brembo karbon-kerámia

Elöl: 381 mm/hátul: 361 mm

Brembo acéltárcsák

Elöl: 390 mm/hátul: 355 mm

Kerekek

Kovácsolt alumínium

Elöl: 19”x8,5”/hátul: 20”x11”

Középcsavaros, kovácsolt alumínium

Elöl: 18”x12”/hátul: 28”x13”

Abroncsok

Continental Sport Contact 6

Elöl: 245/35 R19/hátul: 305/30 R20

Opciósan: Pirelli Trofeo R

Versenysorozatonként változó

Elöl: 315/46 R18/hátul: 325/48 R18

Tengelytáv

2630 mm

ß

Hosszúság

4470 mm

4612 mm

Szélesség

2217 mm (tükrökkel)

2040 mm (tükrök nélkül)

Első nyomtáv

1655 mm

1715 mm

Hátsó nyomtáv

1618 mm

1687 mm

Tömeg

1759 kg

1240 kg


[1]JAS Motorsport

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: