DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Menetpróba - Skoda Fabia 1.0 DSG Monte Carlo

A csehek legkisebb modelljének különleges kiadása nem annyira erős, mint amilyennek látszik, ennek ellenére bátran ajánljuk a márka azon rajongóinak, akik ki szeretnének lógni a sorból.

A speciális modell létrejöttének a hivatalos indoklása egy megemlékezés, ugyanis a Skoda 130 RS raliautó 1977-ben aratott kategóriagyőzelmet a Monte-Carlo Ralin. A nem hivatalos ok: a jobban felszerelt, dögössé tett kisautón jóval többet keres a gyár. A 110 lóerős motorral szerelt Fabia követi a Fiesta ST és az ST Line párhuzamot, ahol az utóbbi típus sportos külső jegyeket hordoz, de koránt sem annyira kemény és erős, mint az ST.

menetproba-skoda-fabia-monte-carlo-01



Az erőforrás ráadásul a háromhengeresek közül való, amelyet eredetileg az alacsony fogyasztás miatt állítottak csatasorba, de mint a menetpróba alatt kiderült, az étvágya eléggé függ attól, ki milyen intenzitással tapossa a gázpedált. Persze elég egy kis sportolás a városban, és lazán lehet vele hozni a 7,5 literes átlagot.

menetproba-skoda-fabia-monte-carlo-03

A cseh modell felszereltségének részét képezik a fekete színű elemek a karosszérián, és a diszkrét, fémből készült Monte Carlo táblácskák az autón. Az utastérben folytatódik a vörös és fekete kombináció a tetszetős sportos üléseken és a kárpitozáson, extraként pedig hozzájött ezekhez a csapott sportkormány. Talán egyetlen dolog a problémás az utastérben: az első ülések fix fejtámlája, ami a magasabb embereknek kényelmetlen, és nem is tart annyira. A hátsó lábtér szintén a 180 cm felettieket sújtja, de mielőtt ítéletet mondunk, emlékeztessük magunkat arra, hogy egy kisautóban ülünk.

menetproba-skoda-fabia-monte-carlo-02

A fentiektől eltekintve le a kalappal a helykínálat előtt, mert a Volkswagen MQB padlólemezére épült autó elég tágas. A csomagtere 330 literes, ami a hátsó ülések eldöntése után 1100 literre bővíthető. A pakktér hozza a skodás praktikus megoldásokat, variálhatóságot. A Monte Carlo felszereltségében is megtalálhatók a márka otthonos dolgai, például az utastéri szemetes, a parkolójegytartó, a jól működő központi szórakoztató rendszer és társai.     

Az is megnyugtató, hogy nem mindenkinek kell 6,7 milliót elkölteni egy mozgékony kiskocsira. A Fabia Monte Carlo belépő ára a kézi kapcsolású váltóval, kevésbé jó felszereltséggel már jóval barátibb, az a verzió ár/látvány/érték arányban jobb, mint a tesztautónk esetében.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3997/1732/1467 mm

Motor: 999 cm3, 110 LE/ 5000–5500, 200 Nm/2000–3500

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,1 s

Ár: 6 741 410 Ft (Alapár: 4 849 410 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: