Magyarországon az autósok 30%-a még májusban is téli gumiabroncsokkal járja az utakat, annak ellenére, hogy így saját magát és a közlekedésben résztvevőket is egyre nagyobb veszélynek teszi ki.
Amíg egyesek az időhiányt, úgy mások a spórolási faktort jelölik meg, amikor az okokról van szó. Pedig egy szakszerű gumicserét a legtöbb helyen előre egyezetett időpontban egész gyorsan végeznek el, arról nem is beszélve, hogy a téli guminak nem tesz jót, ha nyáron is használják.
„Átlagosan 40 percet vesz igénybe egy teljes körű gumiabroncs-csere, az ügyfelek kényelmét ráadásul egyszerű, online időpontfoglalás is segíti. A kellő időben elvégzett átszerelés ráadásul a téli gumit is kíméli, ami a melegebb időjárási körülmények között sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve, jobban kopik és a fékútja is megnő.” – mondta el Pollák Péter, az AKH (Abroncs Kereskedőház Kft.) vezérigazgató-helyettese.
A gumiabroncsokkal kapcsolatban sok féligazság és annál is több tévhit kering az autósok körében. Sokan addig nem váltanak téliről nyári gumiabroncsra, amíg tartósan nem megy 7 °C fölé a hőmérséklet, de van, aki úgy gondolja, hogy esős időben jobban tapad a téli gumiabroncs. Az igazság ezzel szemben az, hogy nyugodtan elmehetünk a gumishoz, ha már nincsenek tartósan mínuszok és hóesés, ráadásul meleg, esős időben akár több méterrel is megnőhet a téli gumi féktávolsága, ami akár végzetes következményekkel is járhat.
Az AKH szakemberei sok olyan autóssal találkoznak, akik egyszerűen csak azért nem váltanak nyári gumira, mert nem autóznak olyan sokat és a nyári gumin, valamint a gumiszerelésen spórolnak. Ez sem a legjobb taktika, a téli gumi ugyanis kisebb igénybevételnél is sokkal erőteljesebben kopik a forró aszfalton, mint a nyári, ráadásul kifejezetten kockázatos a nagy melegben téli gumival autózni.