A BMW i8 plug-in hibrid sportautó (a BMW i8 Roadster átlagos üzemanyag-fogyasztása, illetve kombinált energiafogyasztása és károsanyag-kibocsátása: 2,0 liter / 100 km, 14,5 kWh / 100 km, 46 gramm / km; a BMW i8 Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása, illetve kombinált energiafogyasztása és károsanyag-kibocsátása: 1,8 liter / 100 km, 14,0 kWh / 100 km, 42 gramm / km)* idén sorozatban ötödik alkalommal hódította el kategóriájában a Nemzetközi Év Motorja Díjat. A bajor prémiumgyártó iránymutató hajtáslánc-technológiája idén egy vadonatúj kategóriában méretett meg: a legjobb hibrid hajtáslánc-technológiák mezőnyében, ahol a BMW i8 meglepő fölénnyel diadalmaskodott. A Münchenben készülő, progresszív sportautó 233 ponttal hódította el a kategória arany serlegét – a második helyezettnek kikiáltott modell 138 pontjával szemben.
2014-ben a BMW i8 a járműtechnológia úttörőjeként látott napvilágot, megtisztelő titulusát pedig mind a mai napig őrzi: a BMW plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellcsaládjának kifejlesztésekor a progresszív sportautó hajtáslánc-technológiája szolgált iránymutató műszaki alapként. 2019 végére a bajor prémiumgyártó tíztagúra bővíti fel plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellcsaládját, amellyel a prémium szegmens legszélesebb hálózatról tölthető portfólióját kínálja ügyfeleinek. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó párosával a BMW Group idejekorán piacvezetővé érett a hálózatról tölthető gépkocsik mezőnyében, az innovatív duóra érkező megrendelések pedig 2017 óta nem csupán Németországban, de egész Európában újabbnál újabb csúcsot döntenek – a prémium modellek mezőnyében és a teljes autóipari szegmensben egyaránt.
Világpremierje óta a BMW i8 plug-in hibrid sportautó hajtáslánc-technológiája minden évben elhódította kategóriájában a világ legjobb hibridjének járó elismerést, bevezetésekor ráadásul a legjobb új erőforrásnak járó díjat és a Nemzetközi Év Motorja Díj abszolút trófeáját is elnyerte. A technológia idei, sorozatban ötödik diadala példaértékűen támasztja alá a forradalmi megoldásokban rejlő hajtáslánc innovációs erősségét. 2014 óta a jövő sportautójaként elkönyvelt BMW i8 minden évben a legkelendőbb plug-in hibrid sportautóként végez az értékesítési tabella élén. A BMW i3 és a BMW i8 a precízen felépített modellportfólió két végén foglal helyet, köztük a BMW márka világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijaival, amelyek a BMW i divízió technológiai örökségével lehetővé tették, hogy a müncheni központú vállalatcsoport a prémium szegmens legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettájával szolgálja ki ügyfeleit.
A BMW i8 legújabb változata a sportautók menetteljesítményét egy kompakt modell üzemanyag-hatékonyságával egyesíti. Háromhengeres benzinmotorjának maximális teljesítménye 170 kW / 231 lóerő, amely a hátsó kerekeket hajtja. A 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítményűre hízlalt elektromos motor – amely egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorból nyeri működéséhez az energiát – eközben az első tengelyre továbbítja erejét. A típus-specifikus plug-in hibrid hajtáslánc, amelyet a BMW Group házon belül fejlesztett ki és gyárt le, a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 55 kilométer tisztán elektromos hatótávolságra képes. Az első kerekeket hajtó elektromos motor és a hátsókerék-meghajtást kínáló benzinmotor együttműködéséből egy kiváló tapadást biztosító összkerékhajtás jön létre, amely kivételes kigyorsításokat és kanyardinamikát garantál.
Azáltal, hogy a nagyobb teljesítményű erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, padlógázas gyorsulásnál pedig az elektromos motor azonnali többlet-teljesítményt kínál, példaértékű hajtáslánc-hatékonyság mellett születik meg a BMW által fémjelzett vezetési élmény. A modell 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint átlagos 100 kilométeren 2,0 liter üzemanyag-fogyasztással és 14,5 kWh kombinált energiafogyasztással, illetve kilométerenkénti kombinált 46 gramm károsanyag-kibocsátással párosul. A BMW i8 Coupé ezzel párhuzamosan 1,8 liter üzemanyagot éget el átlagos 100 kilométeren, 14,0 kWh kombinált energiafogyasztás és kilométerenkénti 42 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett.
Idén huszonegyedik alkalommal adták át a Nemzetközi Év Motorja Díjakat. A BMW Group márkái által gyártott modellek az első felvonás óta összesen hetven díjat zsebeltek be saját kategóriájukban vagy abszolút viszonylatban. A legjobb erőforrásoknak és hajtáslánc-technológiáknak járó elismeréseket évről évre egy nemzetközi szakújságírókból álló zsűri ítéli oda a győzteseknek: a bizottságban harmincegy ország hetven szakembere foglal helyet. Az idei díjazottakat 2019. május 22-én, szerdán, a stuttgarti Motor Expo ünnepélyes gálaestjén jelentették be.
*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.