DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

A magyar közönségnek is bemutatkozott a VW elektromos tanulmányautója

A Volkswagen I.D. Crozzt a hétvégi AMTS-en mutatták meg először a magyar közönségnek, március 22. és 24. között. Mivel az autó egyelőre csak egy tanulmány, ennek megfelelően nincs is belőle sok működőképes darab, konkrétan az egy bemutatott példány. Mivel pedig egy tanulmányautóról beszélünk, és mivel csak egyetlen darab működik belőle, egészen magas összegre, egymilliárd forintra biztosították.

A Volkswagen I.D. Crozzt a hétvégi AMTS-en mutatták meg először a magyar közönségnek, március 22. és 24. között. Mivel az autó egyelőre csak egy tanulmány, ennek megfelelően nincs is belőle sok működőképes darab, konkrétan az egy bemutatott példány. Mivel pedig egy tanulményautóról beszélünk, és mivel csak egyetlen darab működik belőle, egészen magas összegre, egymilliárd forintra is biztosították.

A futóművek és a hajtáslánc a jármű elején és végén találhatók, így az ülések kialakításánál a tervezők a maximális rugalmasságra törekedhettek, ami sokoldalú variálhatóságot biztosít. Így akár a kerékpárunkat is elfér hátul, amit a felhajtható hátsó ülések, az elektromosan nyíló, széles ajtók, valamint a B-oszlop hiánya tesz lehetővé.

I.D._CROZZ_concept-Small-7740



Az utasteret egyrészt tágas belső, másrészt high-tech környezet jellemzi, így pedig a tanulmány minden kijelzője és kezelőeleme digitális. A legfontosabb információkat kiterjesztett valóság vetíti ki a vezető látóterébe, és már az átlátszó panorámatetőn található új fejlesztésű fényredőny mozgatása is gesztusvezérlésű. Az innovatív, LED-fénycsíkokat használó redőny a külső és belső hangulatvilágítás teljesen új formáját nyújtja. A szintén újdonságnak számító CleanAir rendszer pedig a külső körülményektől függetlenül mindig kitűnő minőségű levegőről gondoskodik az utastérben. Az infotainment egységen keresztül előre beállított klíma üzemmódokat is bekapcsolhatunk, így a légmozgás, a hőmérséklet és a páratartalom pontosan olyan lehet, mint egy kellemes klímájáról ismert helyen.

I.D._CROZZ_concept-Small-7724

Az I.D. Crozz felkészült az elektromosautó-forradalom utáni újabb radikális változásra, az önvezető autók korszakára, amely 2025-től veheti kezdetét. Elegendő ugyanis három másodpercig megnyomni a kormánykerék Volkswagen-emblémáját, máris aktíválódik az autonóm „ID. Pilot” üzemmód és az autó magától indul útjára. A C-alakot formázó, LED-technikájú nappali menetfény és a változó vezérlésű LED-fényszórók ilyenkor egyetlen elektromosan „mozgó” szemként egyesülnek, és kommunikálnak a környezettel. Jelzik, hogy az autó merre tart, ha pedig a szenzorok gyalogosokat fedeznek fel az út mentén, akkor igyekszik kontaktust teremteni. Az I.D. Crozz akár 500 kilométert is képes megtenni egyhuzamban, ha lemerülünk, gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttséget is elérhetünk.

I.D._CROZZ_concept-Small-7716

A prototípus meghajtását két elektromos motor végzi: a hátsó tengelynél egy 150 kW (204 LE), elöl pedig egy 75 kW (102 LE) teljesítményű erőforrás dolgozik. A 225 kw (306 LE) rendszerteljesítményű I.D. Crozz alapesetben hátsókerék-hajtású, de szükség esetén egy elektronikus „kardántengely” a másodperc tört része alatt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A jármű terepen, vagy havas, csúszós útfelületen természetesen állandó összkerékhajtással is képes haladni. Az akkumulátortelep és a két elektromotor ideális elhelyezése alacsony súlypontot és optimális súlyelosztást (48/52) eredményez. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítással és az új fejlesztésű felfüggesztéssel együtt mindez a Golf GTI-hez mérhető stabilitást és kezelhetőséget biztosít.I.D._CROZZ_concept-Small-7732

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: