A koncepció a közúti közlekedés során abroncsként, repülés közben pedig „propellerként” szolgál. Az egyedi, levegő nélküli abroncs kellően rugalmas ahhoz, hogy csillapítsa a közúti közlekedés során fellépő ütéseket, és eléggé szilárd is, hogy elérje a felhajtóerő létrehozásához szükséges magas fordulatszámot.
Az abroncsgyártó egy restaurált modellel is előrukkolt: a Klairmont Kollections múzeummal közösen mutatták be a nagyközönségnek Golden Sahara II-t. Az 1950-es és 60-as évek jegyeit magán viselő, egyedi Golden Sahara II egyike volt az első önvezető koncepcióautóknak, melyet a Goodyear kifejezetten ehhez a modellhez kifejlesztett ragyogó, átlátszó abroncsaival szereltek fel. Ezeket a Neothane nevű átlátszó szintetikus gumi felhasználásával fejlesztették ki, belsejükben pedig világítást helyeztek el, ennek köszönhető az abroncsok ragyogása.