A 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW a legfejlettebb plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt modellekkel bővíti portfólióját, amellyel újabb jelentős lépést tesz az elektromos mobilitás osztatlan népszerűsége felé vezető úton. Sőt mi több, a bajor prémiumgyártó ezzel egy időben egy újabb, hálózatról tölthető Sports Activity Vehicle (SAV) modell világpremierjét is bejelenti: a világszerte rajongott BMW X3 idén decembertől plug-in hibrid hajtáslánccal is megrendelhető lesz. A harmadik nemzedékét élő sportterepjáró palettáján ráadásul 2020-ban a tisztán elektromos meghajtás is bemutatkozik, amellyel az X3 a BMW márka első olyan modelljévé érik, amelyet a belsőégésű erőforrás mellett mindkét típusú hálózatról tölthető hajtáslánccal elérhetnek az ügyfelek.
2018-ban a BMW Group ismét megerősítette iránymutatóként betöltött, piacvezető szerepét a hálózatról tölthető prémium gépkocsik szegmensében: a müncheni központú vállalatcsoport termékei tavaly a világszerte eladott tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt prémium modellek abszolút több mint 9 százalékát tették ki. 2018-ban a BMW Group Németországban és Kínában is piacvezetőként végzett a hálózatról tölthető prémium gépkocsik értékesítési rangsorának élén, a teljes európai piacot is több mint 16 százalékos részesedéssel vezetve. A vállalatcsoport a tavalyi esztendő tizenkét hónapjában világszerte összesen több mint 140 000 darab új, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt adott át ügyfeleinek, amely 38,4 százalékkal múlja felül a 2017-es év teljesítményét és ezzel magasan új értékesítési rekordot jelent. A jövőbe mutató négy kulcsfontosságú járműfejlesztési terület innovációira koncentrálva (nagymértékben automatizált járművezetés, tökéletes hálózati kapcsolat, tisztán elektromos meghajtás, intelligens szolgáltatás-paletta) a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája az elektromos mobilitás térnyerésére meghatározó tényezőként tekint. A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy átfogó modellpaletta-bővítési hulláma részeként 2019 végére több mint félmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain.
A tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellpárossal (a BMW i3 kombinált energiafogyasztása: 13,1 kWh / 100 km*, a BMW i3s kombinált energiafogyasztása: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km*), a BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)* és a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* progresszív duójával, a BMW X5, a BMW X3, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataival, a Kínában gyártott és helyi piacra készülő BMW X1 xDrive25Le modellel, a MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid négykerekűvel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 55 – 56 gramm / km)* és az első tisztán elektromos MINI-vel 2019 végére a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája tizenkét tagúra bővül. A lélegzetelállító portfólióban ugyanakkor nem csupán a jelenlévő modellek száma, de sokszínűségük is egyedülálló: a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a prémium kompakt szegmenstől kezdve, a középkategórián, a felső-középkategórián és a luxusautók kategóriáján keresztül, a sportautók és a sportterepjárók szegmensében is elérhetők. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját.
Világpremier: a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X3 xDrive30e
2019 decemberében a BMW egy újabb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Sports Activity Vehicle (SAV) modell sorozatgyártását is beindítja, amellyel még tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját. A BMW X3 xDrive30e a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, a prémium középkategóriájú sportterepjáró sokoldalúságát a BMW eDrive hajtáslánc-technológia jövőbe mutató innovációival egyesítve. Az újdonság egy modellbe sűríti a magabiztos kisugárzást, a sportos vezethetőséget és a – tisztán elektromos meghajtás esetén is aktív – BMW xDrive intelligens összkerékhajtás agilitását, illetve stabilitását, amelyeket páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett ad a bajor prémiumgyártó ügyfelének kezébe. A legkorszerűbb akkumulátortechnológiának köszönhetően a BMW X3 xDrive30e a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással több mint 50 kilométer* megtételére képes, amely a BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációival 100 kilométerre vetítve 2,4 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 56 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul.
A BMW X3 xDrive30e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának szíve egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor, amelyek a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatják teljesítményüket és forgatónyomatékukat az úttestre – az épített utakon túl is. A rendszer maximális teljesítménye 185 kW / 252 lóerő, amelyet a legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor ideiglenes teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megnövelni. A BMW X3 xDrive30e az előzetes számítások szerint 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
Helytakarékossági okokból a BMW legújabb plug-in hibrid modelljének lítium-ion akkumulátorát a tervezők a hátsó üléssor alá építették be. 450 liter űrtartalmú csomagterével a BMW X3 xDrive30e belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei csomagtér-kapacitását örökölte.
További újdonságok a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon: a BMW 330e limuzin, a BMW X5 xDrive45e és az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai
A BMW Group elektromos mobilitás terén betöltött piacvezető pozícióját a vállalatcsoport aktuális modellpalettája is igazolja. A 2019. március 7-17. között megrendezendő 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW három szegmensben is reflektorfénybe gurítja plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei második nemzedékét.
Az új BMW 330e limuzin elsősorban elődmodelljéhez képest mintegy 50 százalékkal megnövelt, immár 60 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságával, 100 kilométerenként 1,7 literre* csökkentett átlagos üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenkénti 39 grammra* redukált kombinált károsanyag-kibocsátásával nyűgözi le rajongóit – miközben mindezen erényeit a kategóriaetalon sportlimuzin hamisítatlan vezetési élményével egyesíti. A plug-in hibrid hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 185 kW / 252 lóerő, amelyet az elektromos motor alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni. Az új BMW 330e limuzin az előzetes számítások szerint 6,0 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet.
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 új generációját ugyancsak megnövelt rendszerteljesítmény, nagyobb hatótávolság és alacsonyabb emisszió jellemzi. Az új BMW X5 xDrive45e meghajtásáról egy típus- és hajtáslánc-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor, valamint egy elektromos motor együttműködése gondoskodik – 290 kW-ra / 394 lóerőre növelt maximális rendszerteljesítménnyel, amely az előzetes számítások szerint 5,6 másodperc alatt gyorsítja fel a környezetbarát sportterepjárót álló helyzetből 100 km/órára. A modell egyetlen feltöltéssel elérhető, tisztán elektromos hatótávolsága 80 kilométerre* nőtt, amely az elődmodell hasonló értékének csaknem háromszorosa. Mint ilyen, az új BMW X5 xDrive45e a belsőégésű erőforrás beindítása nélkül, könnyedén képes teljesíteni a hétköznapi ingázások átlagos távolságát, amellyel napi szinten gyakorlatilag nullára csökkenti a modell károsanyag-kibocsátását. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 ugyanakkor egy 69 liter űrtartalmú üzemanyagtartályt is kapott, hogy még a leghosszabb utazásokat is játszi könnyedséggel abszolválja. Az újdonság lenyűgözően hatékony hajtáslánc-technológiája 100 kilométerenként 2,1 literre* és kilométerenkénti 49 grammra* csökkenti a modell átlagos üzemanyag-fogyasztását, illetve kombinált károsanyag-kibocsátását. Az új BMW X5 xDrive45e hosszú távú kvalitásait a modell sokoldalú csomagtere is alátámasztja: az újdonság alapesetben 500 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével azonban egészen 1 716 literig bővíthető csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással hajtott testvérmodellek hasonló értékétől. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 úttörő terepjáró képessége a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás magabiztosságával társul, amely a hajtáslánc erőforrásainak teljesítményét és forgatónyomatékát az útviszonyok függvényében, a sportos vezetési élmény és az abszolút terepjáró képesség megteremtése érdekében osztja el a négy kerék között.
Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai a márka zászlóshajójának sportosságát, menetkomfortját és utasterének fejedelmi hangulatát kivételesen magas fokú hajtáslánc-hatékonysággal kombinálják, a tisztán elektromos meghajtású, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetési élmény lehetőségét kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A modellhármas tisztán elektromos hatótávolsága az elődmodellek hasonló értékéhez viszonyítva mintegy 30 százalékkal, immár 50 – 58 kilométerre* nőtt. A modellpaletta tagja a BMW 745e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,1 – 15,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 48 – 52 gramm / km)*, a hosszított tengelytávolságú BMW 745Le (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,6 – 15,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 50 – 53 gramm / km)* és az intelligens összkerékhajtással felszerelt BMW 745Le xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,3 – 2,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 52 – 59 gramm / km)*. A három újdonság meghajtásáról egy típus- és hajtáslánc-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos erőforrás kettőse gondoskodik, amely a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT vezetési üzemmódjában 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. Az új BMW 745e 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új BMW 745Le modellnek ehhez 5,3 szekundumra, míg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással megtámogatott BMW 745Le xDrive modellnek csupán 5,1 másodpercre van szüksége.
BMW 530e limuzin és BMW 225xe Active Tourer továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátorokkal és megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal
Az akkumulátorcella-technológia területén elért legújabb fejlődés a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 5-ös és 2-es BMW esetében egyaránt az emisszió-mentes közlekedés újabb lehetőségeit váltja valóra. Miközben külső mérete változatlan maradt, a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatának új lítium-ion akkumulátora 9,2 kilowattóráról 12,0 kilowattórára (kWh) növelte bruttó energiateljesítményét. Mindez azt jelenti, hogy a BMW 530e limuzin több mint 30 százalékkal, immár 64 kilométerre* növelte a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságát. A modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,7 liter*, amely kilométerenkénti 38 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. 2019 júliusában a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW 530e xDrive limuzin is bemutatkozik a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek palettáján, amelynek 57 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságához 100 kilométeren 1,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 44 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátás társul.
A BMW 225xe Active Tourer modellben szintén csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológia kövezi ki az utat az alacsonyabb emisszió és a több mint 25 százalékkal megnövelt, immár 47 kilométer* tisztán elektromos hatótávolság felé. Miközben megtartotta korábbi méreteit, az új lítium-ion akkumulátor 7,7 kWh-ról 9,7 kWh-ra növelte bruttó energiateljesítményét. A BMW 225xe Active Tourer átlagos üzemanyag-fogyasztása így 1,9 liter / 100 km*, amely 100 kilométerre vetítve 14,7 kWh* kombinált energiafogyasztással és kilométerenkénti 43 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. A modell egyszerre sportos és sokoldalú vezethetőségéhez nagymértékben hozzájárul a hibrid-specifikus összkerékhajtás. Az újdongás széleskörű alapfelszereltsége és opcionális extrafelszereltségi palettája számos modern vezetést támogató rendszerrel és az intelligens járműkapcsolati megoldások, illetve digitális szolgáltatások terén aktuális innovációkkal bővült, amelyek minden korábbinál kényelmesebb akkumulátortöltést és még átfogóbb tisztán elektromos vezetési élményt garantálnak.
Csúcstechnológiás akkumulátortechnológia, új járművezérlő rendszerek és innovatív digitális szolgáltatások a minden korábbinál kiegyensúlyozottabb tisztán elektromos vezetési élmény érdekében
Az új BMW 3-as limuzin, az új BMW X5 és az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban nem csupán a legkorszerűbb akkumulátortechnológia, de az új kijelző- és járművezérlő rendszer, valamint az innovatív digitális szolgáltatások is minden korábbinál intenzívebb tisztán elektromos vezetési élményt hívnak életre. A jövőbe mutató modellek széleskörű alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amely egy újratervezett digitális műszeregység és egy ugyancsak digitális központi kijelző párosával minden korábbinál átláthatóbban mutatja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető aktuális hatótávolságot és a plug-in hibrid hajtáslánc aktív üzemmódját. Utóbbi üzemmód-választó gombját a tervezők a vezetési élménykapcsolóba (Driving Experience Control) integrálták. A kifejezetten dinamikus járműbeállítások aktiválásához csupán a SPORT üzemmódot, az adott forgalmi- és vezetési szituációkhoz alkalmazkodó beállítások aktiválásához pedig mindössze az ADAPTIVE üzemmódot életre keltő gomb megnyomása szükséges, miközben három további üzemmód is elérhető alternatíva: a HYBRID, az ELECTRIC és a BATTERY CONTROL. Az alapértelmezett beállításként funkcionáló HYBRID üzemmód a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor kiegyensúlyozott együttműködéséért felel. Az iDrive operációs rendszer menüjében a bajor prémiumgyártó ügyfelének arra is lehetősége van, hogy a kizárólag tisztán elektromos meghajtást kínáló ELECTRIC üzemmódot állítsa be alapértelmezettként. A HYBRID gomb dupla megnyomására a hatékonyságra optimalizált HYBRID ECO PRO üzemmód kel életre, ilyenkor a rendszer a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra törekszik és előszeretettel alkalmazza a vitorlázó funkciót, az elektromos motor többlet-teljesítménye pedig csak padlógázra válik elérhetővé.
A tervezőmérnökök az intelligens energiamenedzsment jövőbe mutató technológiáját is továbbfejlesztették: azáltal, hogy a szisztéma szorosan összedolgozik a navigációs rendszerrel, a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködése még inkább a jármű előtti úthoz és az adott forgalmi szituációhoz alkalmazkodik. Az új BMW 330e limuzin és az új BMW X5 xDrive45e modell esetében a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőrendszere HYBRID ECO PRO üzemmódban a navigációs rendszer és a fedélzeti szenzortechnológia adatait is felhasználja a fékezési energia minél hatékonyabb visszatáplálása érdekében. Ha például az autó kereszteződéshez érkezik vagy utolér egy járművet, a korábbi fékezésekkor visszatáplált energiát a technológia a gépkocsi intenzív lassításához használja fel.
Járműtöltés közben a teljes mértékben digitális műszeregység grafikus kijelzője szolgáltat információt a nagyfeszültségű akkumulátor aktuális töltöttségi szintjéről, és így az adott modell várható, tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságáról. A modell-specifikus grafika szerint megtervezett kijelző az aktuális járműtöltő állomás energiaerősségét is mutatja, illetve külön jelzi, ha a lítium-ion akkumulátor elérte a maximális töltöttségi szintjét.
A nagyfeszültségű akkumulátorok otthoni és nyilvános töltésének egyszerűségét, illetve kényelmét vadonatúj digitális szolgáltatások hivatottak tovább fokozni. Nyilvános járműtöltő-állomás kiválasztásakor például a gépkocsi navigációs rendszere megmutatja a közelben található hoteleket, éttermeket, kávézókat és kulturális látványosságokat, a kiválasztott járműtöltő-állomás foglaltsága esetén pedig a rendszer elérhetőségi előrejelzést is küld a bajor prémiumgyártó ügyfelének. Sőt mi több, a ChargeNow felhasználóinak a BMW azt is lehetővé teszi, hogy a kiválasztott járműtöltő-állomást aktivitása függvényében korlátozott időre lefoglalják.
A gyalogosokat egy jellegzetes, kifejezetten a hálózatról tölthető BMW modellekhez kifejlesztett hang figyelmezteti a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő gépkocsi jelenlétére. Az alacsonyabb sebességtartományban aktiválódó, külső hangszóróból érkező jelzések az utastérbe nem szűrődnek be.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.
*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.