Mivel az önvezető autók közúton és versenypályán történő fejlesztése még egyaránt a kezdeti stádiumokban jár, egyelőre nehéz minden szemszögből átlátni, milyen hatást gyakorol majd az emberekre a tény, hogy a technológia legvégső stádiumában már egyáltalán nem kell a volán mögött ülnünk ahhoz, hogy egy járműben utazva biztonságosan eljussunk célállomásunkra. Egy az amerikai Annals of Tourism Research folyóiratban közölt kutatásában Scott Cohen az ilyen autók belterének egy olyan felhasználási területére is rámutatott, amibe eddig talán kevesen gondoltak bele.
„A kiindulópontunk az volt, hogy az önvezető autók új versenytársként jelennek majd meg a hotelek és az éttermek számára. Az emberek alhatnak majd a mozgó járműveikben, ami komolyan befolyásolhatja majd az országúti hotelek sorsát. De az emberek enni is tudnak majd menet közben az autókban, ami az étterembe járás szokását válthatja fel” – kezdte a felvezetést Cohen, mielőtt rátért volna a lényegre: „Innen jutottunk el a következő gondolatmenetig: vajon az alvás mellett milyen egyéb tevékenységet végezhetnek az emberek az autóikban, ha nem kell a vezetéssel foglalkozniuk? Láthatjuk, hogy az autók és a szex témaköre szinte minden, a felnőtté válásról szóló filmben összekapcsolódik.”
A kutató szerint nagyon is elképzelhető, hogy az autógyártók a jövőben olyan belső kialakítással is piacra dobnak majd modelleket, amelyek kifejezetten a közlekedés alatti erotikus együttlétre lesznek fejlesztve. „A szexszel el lehet adni, ezért valószínű, hogy az üzleti érdekek is azt diktálják majd, hogy kihasználják ezt a területet” – mutatott rá. „Az sem elrugaszkodott elképzelés, hogy a piros lámpás negyedek válnak mozgóvá ezáltal, és nem is csak az olyan városokban, ahol ez legalizálva van, hiszen mindig is rengeteg illegális cselekmény zajlott az autókban.”
Való igaz, hogy egyre többet lehet hallani olyan fejtegetésekről, hogy hogyan fest majd a világ az önvezető autók tömeges elterjedése után, ám az elmúlt évek során a világ népességének túlnyomó többsége még a legapróbb jelét sem látta az utcákon annak, hogy lassan belopózna az életünkbe ez az új korszak. Adja magát a kérdés, az előrejelzések szerint mikor jöhet el az a pillanat, amikor a nagyvárosokban már elképzelhetetlen lesz az élet ilyen járművek – és az általuk nyújtott új lehetőségek – nélkül. „A 2040-es évekre van kilátásban, hogy az önvezető autók szerepe dominánssá váljon a közlekedésben” – jelentette ki Cohen.
A kutató által készített jelentést olvasta Lucas di Grassi is, aki az autonóm versenygépeket fejlesztő Roborace ügyvezetőjeként maga is a technológia hirdetésének élharcosa, ez viszont együtt jár azzal is, hogy gyakran találkozik kétkedő vagy az egész közlekedési forradalmat ellenző véleményekkel.
A cikk szexet érintő részeire hivatkozva azonban viccelődve a következő mondattal szólt követőihez: „Most azonnal tessék befejezni be a Roborace kritizálását!”