DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

A vadonatúj Toyota Supra csak az első a globális GR modellek sorában

A TOYOTA GAZOO Racing a Toyota globális motorsport programját felügyelő szervezet, amely tavaly az FIA WEC hosszú távú világbajnokság keretében megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, valamint megszerezte az FIA WRC rali világbajnoki címet, egy hete pedig megnyerte a legendás Dakar rallyt. A szervezet munkája három oszlopon nyugszik: a motorsport-eseményeken való részvétel révén fejleszti szakembereit, az autóversenyzés izgalmai révén rajongókat szerez a márkának, és a versenypályákon szerzett tapasztalatok felhasználásával hozzájárul a mind jobb, élvezetesen vezethető közúti autók gyártásához. Ezt a szemléletet vallotta magáénak a Toyota autógyárat alapító Kiichiro Toyoda, valamint a Toyota Motor Corporation jelenlegi elnöke, Akio Toyoda is, aki teljes mellszélességgel támogatja a vállalat azon célkitűzését, hogy mind jobb autókat építsen. A Toyota 17 év után feltámasztott legendás sportautója, a vadonatúj Toyota GR Supra a TOYOTA GAZOO Racing által gyártott első, globális GR modell.

A Toyota GR Suprával kezdődően a TOYOTA GAZOO RACING nem csupán az új generációs, különösen sportos Toyota GR modellek esetében vezeti át a versenypályán és rallyszakaszokon szerzett tapasztalatait a modellfejlesztésbe, de azoknak a hétköznapi utcai típusoknak a megalkotásához is hozzájárulhatnak, amelyeket a Toyota több tízmillió ügyfele nap mint nap vezet szerte a világon.

Supra 900

A bevezetés első évében 900 darab Toyota GR Supra kerülhet az európai vásárlókhoz; ennek a kilencszáz első ügyfélnek számos különleges előnnyel kedveskedik a Toyota. Köszönetképpen, hogy hozzájárultak a Supra típusnév visszatéréséhez, exkluzív élményprogramon vehetnek részt, és megfizethetetlen előnyökben részesülnek, amíg autójuk 2019 nyarának végével esedékessé váló átvételére várnak.

Toyota_Supra_16



Bevezetéskori modellkínálat Active és Premium kivitelekkel

A Toyota GR Supra 2019-es modellkínálata a háromliteres, nagyteljesítményű motorból és két felszereltségi szintből: az Active és Premium kivitelekből áll.Az új család belépőmodelljeként a Toyota GR Supra Active hiánytalan felszereltségnek és műszaki tartalomnak örvendhet, beleértve a jármű menetdinamikai képességeinek maradéktalan kiaknázását lehetővé tevő funkciókat és rendszereket. Ezek sorában megtalálható az aktív differenciálmű, az adaptív felfüggesztés, valamint a sportos fékberendezéssel társított, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák. Az Active kivitel ezeken felül kétzónás automata klímaberendezést, dugókövető funkcióval felvértezett, adaptív sebességtartó automatát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, bőrborítású multifunkciós kormánykereket, valamint a műszeregységben elhelyezett, kombinált digitális kijelzőt kínál.

Toyota_Supra_17

Az adaptív fényszórók, a hátsó helyzetjelzők, valamint a nappali fények LED technológiát alkalmaznak, a külső és a belső visszapillantó tükrök egyaránt automatikusan elsötétednek. A kényelmet esőérzékelős ablaktörlő és tolatókamera fokozza.A fekete Alcantara kárpitozású sportülések motoros állítást kaptak (beleértve a deréktámaszt is), fűthetők és memóriásak. Az infotainment rendszer 10 hangszórós audiorendszerből, 8,8 kijelzőből, Supra Connect funkcióval felszerelt (egyes piacokon) navigációs berendezésből, valamint Bluetooth és USB csatlakozásból áll. A biztonsági funkciók sorában megtalálható a Supra Safety+ csomag, amely holttérfigyelő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet funkciót, ráfutásra figyelmeztető funkciót, továbbá automata vészfékezéssel felvértezett, intelligens parkolássegítő szenzorokat tartalmaz. Ezeken túlmenően rendelkezésre áll az E-Call funkció, amely súlyos ütközés esetén automatikusan tájékoztatja a mentőszolgálatot a baleset helyszínéről, valamint az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer. A Toyota GR Supra alapfelszerelésének része a riasztóberendezés.A Premium kivitel az Active szint felszereltségén túl fekete bőrkárpitozást, 12 hangszórós JBL prémium audiorendszert, vezető oldali Head-Up kijelzőt, vezeték nélküli mobiltelefon-töltőt, továbbá tároló és világítási csomagot tartalmaz.

A részletes műszaki adatok és a pontos vételárak 2019. január 14-től a Toyota GR Supra weboldalakon lesznek elérhetők Európa-szerte.

Toyota_Supra_18

Toyota GR Supra A90 Edition

A Toyota Supra prototípus 2018 nyarán a Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatkozott be, azonnal lenyűgözve a közönséget. A TOYOTA GAZOO Racing versenyszínei által ihletett, látványos fekete-piros-fehér álcafóliába burkolt prototípuson megjelenő új „A90” felirat a Supra legendás A típuskódjait idézte. A Supra hagyományai és az ötödik generációs típuskód előtt tisztelegve a modell bevezetésekor egy rendkívül limitált Toyota GR Supra A90 Edition kivitel készül, mindössze kilencven példányban. Ez az A90 Edition az új, drámai hatású Viharszürke matt fényezés mellett matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a vezetői környezetet piros bőr borítja. A limitált kiadás felszereltsége minden egyéb tekintetben megegyezik a Premium kivitelével. A Toyota GR Supra A90 Edition kizárólag azon 90 európai vásárló számára lesz elérhető, akik saját országos foglalási felületükön keresztül a legelsők között adnak le előrendelést az autóra.

Toyota_Supra_26

Akio Toyoda a Toyota világszintű elnökének véleménye a vadontúj Supráról

„Annak idején véget nem érően vezettem egy öreg Supra modellt a Nürburgringen, hogy elérjem célom, és mesterpilóta legyek.” – emlékszik vissza Akio Toyoda, a Toyota elnöke és mesterpilótája. „Ezért aztán régi barátként tekintek a Suprára, ez a modell különösen kedves számomra. Miközben más gyártók a hamarosan bevezetendő, gyönyörűséges új prototípusaikat tesztelték a Nürburgringen, én egy gyártásból kivont, öreg Suprával köröztem ott. És habár a Toyotának akkor nem állt szándékában visszahozni a Suprát, a típus számtalan rajongójához hasonlóan titkon én is abban reménykedtem, hogy egyszer mégis valóra válik az álom. Az új GR Supra a Nürburgringen született meg, és őszintén állítom, nemcsak élvezetesen vezethető, de jobb, mint valaha volt.”

Toyota_Supra_27

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: