Huszonhárom évvel ezelőtt Rubens Barrichello és Martin Brundle alkotta az ír istálló pilótapárosát. A csapat nem volt ugyan gyenge, de az 1994 és 2001 közötti időszak egyetlen olyan évadát futotta ekkor, amikor nem sikerült dobogóra állnia egyik versenyzőnek sem, bár szép eredmények azért születtek (kis szerencsével a pódium is összejöhetett volna többször is). Ez volt az a bizonyos szezon, amikor Michael Schumachert először láthattuk a Ferrarinál versenyezni.
A kalapács alá kerülő példány éles bevetéseken is szerepelt, összesen tizenkét alkalommal. Martin Brundle hatodikként végzett vele az Európa, a Kanadai és a Brit Nagydíjon. Ugyanakkor a legemlékezetesebb pillanata mégsem ezek közül volt, hanem a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj első körében.
A hármas kanyar előtt Brundle hátulról telibe találta az előtte fékező David Coulthard McLarenjét és Johnny Herbert Sauberjét. A Jordan felrepült a levegőbe, majd a kavicságyba visszazuhanva darabjaira tört. A legfontosabb, a pilótafülke azonban sértetlen maradt a borzalmas balesetben is, így a veterán brit versenyző gyakorlatilag karcolás nélkül szállt ki az autóból.
Fernando Alonso húsz évvel később kísértetiesen hasonló balesetet szenvedett pontosan a pálya ugyanazon pontján, de a spanyolnak néhány bordája azért bánta a karambolt. Brundle annyira jól érezte magát, hogy a piros zászlóval félbeszakított futam újraindításán már ott állt a tartalékautóval (igen, akkor még volt ilyen). Sajnos nem sokáig jutott a második rajt után sem, a második körben egy kisebb incidens miatt kicsúszott és feladni kényszerült a versenyt.
Az autó karosszériája eredetileg inkább sárgás színű volt (mint a későbbi években), csak öt futam elteltével festették a kitűnő kinézetű aranyra. A hírek szerint az autó tökéletesen működőképes a mai napig, egy V10-es Peugeot-erőforrás hajtja. Éppen ezért némileg meglepő, hogy a Párizsban, az RM Sotheby’s által szervezett aukción a kikiáltási ár igencsak alacsonynak tűnik, 170.000 és 190.000 euró közötti összeg lesz (valamikor februárban).
Elő a spórolt pénzzel és irány Párizs, ha meg akarjuk kaparintani ezt a csodás, 1996-os versenyautót.