DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Jeep Compass Limited

A mai dízelellenes hangulatban gázolajat tankoló SUV-val suhanni nem trendi dolog. Ezt sugallják a hírek, a valóság azonban teljesen más. Különösen egy Jep Compassban.

Ahhoz képest, hogy mennyi fekete propagandát kaptak a dízelek az elmúlt években, mi kijelentjük, hogy nem kell temetni Rudolf Diesel találmányát. A gyárak sem visszakoznak, még piacra dobják a kész fejlesztéseiket, amelyek a megfelelő járművekben szerencsére remekül működnek.

menetproba-2019-jeep-compass-01



Ilyen a kompakt, tehát a Nissan Qashqai-féle, 4,3 méter körüli szabadidő-autók mezőnyében mozgó Jeep Compass is, amelyben kétliteres, 140 lóerős dízelmotor található. Ez hozza a megszokott dolgokat: nyomatékos, úgy 1600-tól megindul, és innentől remekül húz. A gyártó kilencsebességes automata váltóval párosította az erőforrást, a kombináció pedig így egy igen nyerő párossá állt össze: közúton 5,2-es átlagot sikerült futnunk vele, a Compass vegyes fogyasztása pedig 5,6 liter volt. Jó tudni, hogy az autó 1500 kilós...

menetproba-2019-jeep-compass-03

A motor és a váltó kapcsolatáról még annyit, hogy a programozás jól sikerült, lejtőn észrevétlenül felkapcsol, így tartja alacsonyan a motorfordulatot. Ha sietni kell, akkor pedig viszonylag gyorsan visszavált néhányat, az ügyes programozással a mindennapokban is jól használható.      

Az utastérben leleményesen játszottak a térrel a tervezők, a műszerfal rövidebb, mint más autókban, ezért elöl bőséges a tér. Ez jól ellensúlyozza a sötét, napfénytető nélküli fekete belső komorságát. Pár nem várt biztonsági dolog az utastérben: csak a biztonsági öv bekapcsolása után indul el a sebességbe tett autó, elsötétíthető a középső központi kijelző, ami éjszakai vezetéskor jön jól.

menetproba-2019-jeep-compass-02

A mai piacon nehéz egyéniséget találni a szabadidő-autók között, de kijelenthető, hogy ez a modell kifejezetten karakteres. A Jeepben volt merészség, és egy kicsinyített Grand Cherokee-t alkotott. A piros színű autó fekete tetővel és hűtőrácsfestéssel meggyőzőbb, mint valaha.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4394/1819/1629 mm

Motor: 1956 cm3, 140 LE/4000, 350 Nm/1950

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s

Ár: 11 090 000 Ft (alapár: 8 760 000 Ft)

Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: