Fontos autópiaci változás, hogy a középkategóriás modellek eladásai néhány éve stagnálnak. Ennek egyik oka, hogy a vevők már a szuper divatos szabadidő-autókat vásárolják, nem pedig a céges vagy családi használatra szánt változatokat. A másik veszély alulról érkezik, aminek az iskolapéldája a Kia Ceed legfrissebb kombija.
A dimenziók miatt nem biztos, hogy érdemes a nagyobb méretű autóban gondolkodni, hiszen csak raktérből 625 liternyi áll rendelkezésre hátul, ha pedig a hátsó üléseket lehajtják, akkor már 1694 literes a hely a csomagtartóban. Ezek a számok sok mindent megmagyaráznak, holott egy mindössze 4,5 méter hosszú kompakt autóról beszélünk.
A másik meglepetés az 1,4 literes motor, amelynek egyetlen hibája, hogy a turbójának érezhető egy kis késedelme (turbó-lyuk). A fogyasztása nem annyira vészes, mint gondolnánk: normál vezetéssel a 6,5 literes átlag tartható. Jobban pörgetve, kicsit „sportolva” persze feltornászható hét liter fölé.
A Silver felszereltség mellet a beltérben olyan extrákat, amitől az ember elájul, nem találni, az utastér a típustól megszokott jó iparosmunka, ez érthető a kidolgozásra, a felhasznált anyagokra és a formatervre is. Férőhely hátul azonban az egy mérettel nagyobb autókra jellemző – így elsősorban azoknak ajánlható, akik kényesek a kényelemre.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4600/1800/1465 mm
Motor: 1353 cm3, 140 LE/6000, 242 Nm/1500–3200
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 sÁr: 5 494 000 Ft (alapár: 6 142 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.