A Fiat több fronton erősítette a hazai és a nemzetközi vizeken is sikeres 500-as család nagyobb testű tagját. A négyajtós szabadidőautó eltér néhány dologban a konkurenciától, az egyik, hogy elérhető nála a 4x4-es hajtás. A másik különlegessége, a direkt az SUV-k részére készült padlólemez, erre épül, nem pedig személyautós alapra. Ezért közeli rokona a Jeep Renegade-nek, távolabbi pedig a Jeep Compassnak.
A hazai bemutatón a belépő modellt, az új, egyliteres, három hengeres motorral szerelt verziót sikerült kipróbálni. Ez 120 lóerővel mozgatja a divatautót, belépő motornak tökéletes, városi forgalomban dinamikus, lehet vele tartani a forgalom ritmusát. Amit meg kell szokni, az a hangja, ez az a terület, amin csodát tenni nem nagyon lehet.ng. A 190 Nm dízelesen alacsony fordulattól áll rendelkezésre, ezért elég nyomatékos az egyliteres. Hozzá hatsebességes, kézi kapcsolású váltót társítottak, ami egész jól működik.
A külső és a biztonság
Mivel az 500X, az 500-as típuscsalád tagja, ezért nála a stílus elsődleges, így még tovább finomították az autó külsejét és belsejét. A LED technológia megérkezett a lámpákba és a nappali menetfénybe is, a hátsó lámpa közepe már a karosszéria színében pompázik. A műszerfal betétje szintén az autó színét öltötte magára, érkeztek új keréktárcsák és friss, divatos színek is.
Három, jól megkülönböztethető külső közül lehet választani, az Urban városi használatra lett tervezve, a City Cross és Cross már egy fokkal terepesebb kinézetet biztosít. Az utóbbi felszereltségeket arról lehet megismerni, hogy sok fekete műanyag betét díszíti őket. A mai autókban a leggyorsabban avuló terület az elektronika és a vezetést támogató rendszerek. Az újdonságnál szériatartozék minden modellben a sávtartó, a táblafelismerő és a sebességhatároló, ez nagy plusz pont, összesen tíz biztonságot fokozó kütyü érhető el az 500X-hez. Ezzel teljesen egy szinten található a legfrissebb modellekkel.
Az újdonság hat motorral érhető el, hétféle teljesítményben, a skála 120 lóerőtől indul, a csúcsot a 150 lóerős, nyomatékbajnok kétliteres dízel jelenti. Vele egy szinten található az új, 1,3 literes Firefly benzinmotor, ami szintén 150 lóerős.
Fiat 500X 1.0 T3 Firefly Cross
Hossz/szél./mag.: 4264/1796/1603 mm
Motor: 999 cm3, 120 LE/ 5750, 190 Nm/1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s
Ár: 5 400 000 Ft (Alapár: 5 400 000 Ft)
Tesztautó: Fiat Magyarország Kereskedelmi Kft.