DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt

A SEAT Tarraco utcai debütálásakor álcafóliát viselt, hogy titokban tarthassa a modell formavilágát. Stefan Ilijevic, a SEAT előfejlesztésért, szabadalmi kérdésekért és innovációért felelős vezetője elfoglalta helyét az új modell vezetőülésében, hogy személyesen tesztelje annak összes jellemzőjét. Nevéhez hűen (a Tarraco név Tarragona városának ősi neve) Stefan Tarragona külvárosának tipikusan mediterrán tájára kormányozza a márka harmadik SUV modelljét és közben megosztja velünk első, a Tarraco volánja mögött szerzett benyomásait.

- A család legnagyobb tagja: miután ráadta a gyújtást és bevette az első kanyart, Stefan elmondta, hogy „az új SEAT Tarraco kormányánál ülni igazán nem mindennapi érzés. Elképesztően dinamikus, de ezzel együtt biztonságérzetet is nyújt.” A SEAT legújabb SUV modellje akár hét utasnak is helyet kínál, a csomagtér mérete pedig 760 liter. A vezetőnek „a nagyság és a tágas belső tér érzését kínálja”. - teszi hozzá a SEAT mérnöke.

SEAT-Tarraco-on-and-off-road-performance-in-detail_001_HQ_small



- A legjobb formában bármilyen terepen: a SEAT Tarraco teljesítményét egy offroad pályán tesztelik a nemzetközi bemutató előtt. „A kavicsos, murvás hegyi terepen akár 70 százalékos lejtőt is játszva teljesít.” - magyarázza a mérnök, miközben egy igen meredek lejtőn ereszkedik lefelé. „Összkerékhajtásának úgy tűnik, nincs lehetetlen. Most éppen önmagát fékezi.” - teszi hozzá Stefan.

- Az extrém kanyaroktól sem fél: az autó továbbhaladva a pályán egy igen szűk kanyaron keresztül egy domboldalhoz érkezik. „Úgy alkottuk meg az autót, hogy 85 százalékos oldaldőléssel is sikerrel megbirkózzon. Ilyen típusú talajon ez a rendíthetetlen erő és a biztonság érzetét közvetíti.” - mondja Stefan. Ezen kívül az új modell két új vezetőtámogató segédrendszerrel érkezik. Egyik ilyen a borulás asszisztens (Rollover Assist), amely automatikusan oldja az ajtók zárjait, leállítja a motort és segélyhívást kezdeményez egy esetleges borulás esetén.

- Akár hat különböző üzemmód egy egyszerű kézmozdulatra: „Mindössze annyit kell tennie a vezetőnek, hogy a vezetői profil választógombját elfordítja és már készen is áll az autó az aszfaltozott úton való haladásra.” A terepes rész teljesítése után Stefan „sport” üzemmódba vált. Ennek a rendszernek köszönhetően az autó képességeinek különlegesen széles skáláját képes bemutatni. „Használhatjuk hegyi kirándulásra is a hétvégén, de ugyanilyen kényelmesen haladhatunk a városban is vele.” - magyarázza a mérnök. A modell adaptív futómű-szabályozásával (DCC) pedig „olyan autót kapunk, amely biztosítja a dinamizmus érzését, ugyanakkor hosszabb utakon is jó társunk lehet.” - összegez Stefan. Ezeket illetve a SEAT Tarraco modellel kapcsolatos további részleteket a modell nemzetközi bemutatóján, szeptember 18-án Tarragonában teszik közzé. Ezen a napon a spanyol márka hivatalosan is háromra bővíti SUV kínálatának sorát, amely eddig a 2016-ban indult SUV offenzíva keretében bemutatott Ateca és Arona modelleket vonultatta fel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: