DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Kiborultak azon, ki lett a nők szószólója az FIA-nál

Az egykor F1-es körökben mozgó Carmen Jorda a Nemzetközi Automobil Szövetségtől kapott magas pozíciót: sok mással egyetemben női pilóták is hangot adtak felháborodásuknak.

Az FIA női bizottságába új tagot neveztek ki a szövetség közgyűlésén: az egyik ismert hölgypilótát, Carmen Jordát választották a tagok közé. Miután a hír napvilágot látott, szakújságírók és női versenyzők posztoltak felháborodott bejegyzéseket a közösségi médiába.

Van, aki a korábban a Lotus és Renault fejlesztőpilótájaként ténykedő Jorda csekély eredménylistáján élcelődik, a felháborodás fő oka azonban az, hogy a spanyol versenyzőnő önálló női sorozat létrehozása mellett kardoskodik, ugyanis szerinte a motorsportban a férfiak és nők nemükből fakadóan nem képviselnek azonos szintet. Annak idején ez a megszólalása szintén kiváltott egy felháborodás-hullámot.



„Ha tényleg helytállók a hírek, amelyeket hallottam, és egy említésre méltó eredmények nélküli versenyzőt választottatok ki a nők képviseletére, aki nem hisz abban, hogy egyenlőként küzdünk ebben a sportban, akkor hihetetlenül csalódott vagyok” – írta Twitterre Pippa Mann, aki „egy Indy 500-as kvalifikáló, Indy Lights-futamgyőztes” aláírással látta el posztját.

„Óriási irónia van a kinevezésében” – posztolta Will Buxton F1-es tévés-újságíró, aki azért lehet ismerős, mert több időmérőt követő top 3-as interjút készített el idén. „Ahelyett, hogy elhallgattatná azokat, akik szerint a motorsport szexista és egy letűnt korban ragadt, csak azt hangsúlyozza, mennyire szemellenzős ez a sport. Ő nem versenyző, és lehetetlen azzal takarózni, hogy eredményei feljogosítják a kinevezését” – írta Buxton, hozzátéve, hogy néhány éve kritikus cikket írt Jorda lotusos kinevezéséről, amellyel a feltörekvő Esteban Ocon elől vett el egy helyet. Azt a cikket politikai nyomás miatt sosem publikálhatta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: